پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فرزندآوری

حوزه/جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران نشان می دهد شاخص «میزان باروری کل» استان یزد از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ بیشترین کاهش را در کشور داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، در حالی که اخبار منتشر شده رسمی در سال های گذشته از مراکز رسمی استان یزد میزان تولد نوزادان در یزد را در رتبه های نخستین کشور اعلام کرده اند ولی هیچ گاه در این اخبار منتشر شده، آمار دقیقی از سفر مادران باردار سایر استان های همجوار و کم برخوردار برای زایمان به یزد برای بهره مندی از امکانات درمانی استان از جمله پزشکان متخصص، بیمارستان های تخصصی زنان و زایمان و مرکز ناباروری بین المللی و حتی مادران باردار اتباع بیگانه داخل استان (که آمار بالای فرزند آوری را در استان را دارند ) و نیز آماری از تعداد متولدین سایر استان ها در یزد منتشر نشده است.

دکتر عباس علوی راد از کارشناسان اقتصادی و عضو هیئت دانشگاه در یزد در آخرین یادداشت خود که در  هفته ازدواج در فضای مجازی منتشر شد نوشته است: شاخص باروری کل استان یزد از ۲/۶ فرزند در سال ۱۳۹۶ به ۲ فرزند در سال ۱۳۹۸ با(۰/۶ کاهش)رسیده است.

این شاخص برای کل کشور از ۲/۱ فرزند در سال ۱۳۹۶ به ۱/۷ فرزند در سال ۱۳۹۸ با (۰/۴ کاهش)رسیده است.

بررسی ها نشان می دهد استان یزد با ۰/۶ کاهش در شاخص باروری کل بیشترین کاهش را در میان استان های کشور داشته است.

به نظر می رسد افزایش نرخ بیکاری، افزایش فاصله طبقاتی و کاهش قدرت خرید در شیب نزولی شاخص باروری کل استان یزد تأثیر گذار بوده است.
 
انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha