پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ بازدید رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تهران از خبرگزاری حوزه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی با بیان این که خبرگزاری حوزه توانسته خلأ جدی در حوزه را پر کند و راه اندازی این رسانه برای حوزه ضروری بود، اظهارداشت: باید فعالیت های حوزه به جامعه معرفی می شد و یکی از نقش های این خبرگزاری همین است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی، در حاشیه بازدید از خبرگزاری حوزه در نشستی که با سردبیر خبرگزاری داشت، با بیان این که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، فعالیت فرا دستگاهی انجام می دهد. گفت: شورای هماهنگی تنها نهادی بود که توانست فتنه های کشور را خنثی کند و با بعضی چهره ها مقابله نماید.

وی در ادامه با بیان این که خبرگزاری حوزه توانسته خلأ جدی در حوزه را پر کند و راه اندازی این رسانه برای حوزه ضروری بود، اظهارداشت: باید فعالیت های حوزه به جامعه معرفی می شد و یکی از نقش های این خبرگزاری همین است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تهران اظهار داشت: امروز حوزه و روحانیت را متهم می کنند که حوزه چه کار می کند؟ باید بدانیم که حوزه با مظلومیت زندگی کرده و همه نهادها مولود حوزه می باشند، اما چرا این ظرفیت ها به حوزه نسبت داده نشده. اینجا است که نهاد حوزه با  معرفی ظرفیت حوزه می تواند نقش آفرین باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی افزود: یکی از کارهای که رسانه حوزه می تواند انجام دهد، در ارتباط با شعار سال است. نباید اجازه داد شعار سال در لابه لای کرونا مغفول بماند و در همین اوضاع کرونا حوزه کارهای فاخری انجام داده و می دهد و نباید بعضی ها بذر یأس را در جامعه بپاشند. با وجود همه سنگ اندازی، روحانیت به خوبی در حال فعالیت است. حوزه در همین رزمایش مومنانه به خوبی وارد میدان شده و خود را به جامعه ثابت کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی گفت: روحانیت باید جلوی خیلی از اتفاقات و حوادث را با فعالیت به موقع اش بگیرد و رسانه حوزه این مسئله را در این حوادث ثابت کرده و باید بهتر از گذشته هم فعال باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تهران، اظهار داشت: امروز رسانه از لوازم مهم برای اطلاع رسانی است. در شرایطی هستیم که تبلیغ به نوعی تعطیل شده و این نقش را رسانه حوزه باید بر عهده بگیرد.

وی افزود: در حوادث کرونا، خبرگزاری حوزه فعال ظاهر شد و باید ظرفیت حوزه و روحانیت را به  دنیا نشان دهیم و در این رابطه سرمایه گذاری کنیم. حوزه کاری کرد که دشمن آن را اعتراف و حتی آمریکا را زمین گیر کرده است. این بزرگترین افتخار روحانیت است.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی گفت: امروز برخی  بزرگترین ضربه را به انقلاب و حوزه می زنند که در لباس روحانیت هستند و با الفاظ خود مردم را فریب دادند و گرفتار کردند. اما با وجود همه مسائل نظر سنجی ها به سمت حوزه و روحانیت است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تهران اظهار داشت: باید از این ظرفیت بدست آمده و پیش آمده نهایت استفاده را برای تعالی بخشی و معرفی نظام و حوزه ببریم. اگر حوادث به موقع اطلاع رسانی نشود، قطعا به ضرر حوزه و روحانیت تمام خواهد شد. اگر رسانه حوزه به موقع در حوادث وارد شود و اطلاع رسانی کند می تواند با فتنه ها به درستی مقابله کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که  با وقاحت تمام به دنبال تخریب حوزه هستند و حتی دنبال این هستند در حوزه نفوذ کنند. این مسئله باید بدرستی روشنگری شود که افرادی دنبال این نوع کارها هستند.  این وسط بعضی ها همه کار می کنند اما هدفشان این است تقصیر را به گردن ولی فقیه بیندازند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تهران اظهار داشت: باید رسانه حوزه در استان تهران فعال تر شود و اقدام به اطلاع رسانی فعالیت های مدارس حوزه علمیه و نهادهای ارزشی کند . در استان تهران شبکه استانی وجود ندارد. لذا بسیاری از کارها را نمی شود به مردم نشان داد.

وی افزود: رسانه رسمی حوزه در مجموعه استانها به دلیل حجم بالای خبرها و اتفاقاتی که در ارتباط با روحانیت است، می تواند فعال تر و اثربخش تر عمل کند. حوادثی مانند ۱۵ خرداد، ۱۳ خرداد که روز تبعید امام راحل و قضیه کاپیتالیسیم که تعلق به حوزه و روحانیت دارد. این حوادث نباید از یادها برود، باید بدرستی اطلاع رسانی و روشنگری کرد که حوزه و روحانیت برای انقلاب چه فعالیت های انجام داده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی گفت: این ایام و مانند آن ریشه های تفکر دینی و اسلام می باشند و نباید آنها را فراموش کرد. باید به درستی و به موقع به مردم گفته شود که تا این روزها از یاد نرود.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha