پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نماز جمعه بجنورد

حوزه/ امام‌جمعه بجنورد خطاب به مردم با بیان اینکه امسال با توجه به شرایط شیوع کرونا، به جای قربانی کردن، پول آن را به‌عنوان مواسات و کمک مؤمنانه هزینه کنید، گفت: اگر به نیت قربانی، پول آن را در راه نیازمندان و کاهش آلام آسیب دیدگان از کرونا هزینه کنید یقین بدانید این اقدام ثواب بیشتری دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در پیام‌های هفتگی نماز جمعه بجنورد که به‌صورت غیرحضوری ایراد شد، با اشاره به شرایط شیوع کرونا در کشور و در پیش بودن عید قربان، بر بازنگری در شیوه قربانی کردن تأکید کرد و افزود: امسال به دلیل کرونا کسانی که قصد قربانی کردن دارند باید بهداشت را به‌صورت ویژه رعایت کنند.

وی با تأکید بر اینکه مراقب باشیم به‌وسیله نذر قربانی ویروس کرونا را منتشر نکنیم، ادامه داد: در این راستا امسال ذبح خانگی نداشته باشیم بلکه برای قربانی کردن از ظرفیت کشتارگاه استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه امسال سبک زندگی ما در مسئله قربانی کردن باید به‌گونه‌ای دیگر باشد، از مردم خواست در این زمینه با سازمان دامپزشکی هماهنگ باشند تا بتوانند هر قربانی کرده و هم گرفتار مسائل جنبی نشوند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی همچنین به مردم پیشنهاد داد امسال به جای قربانی کردن، پول آن را به‌عنوان مواسات و کمک مؤمنانه هزینه کنند تا گرفتاران و نیازمندان از کمک آن‌ها بهره‌مند شوند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی خطاب به مردم تصریح کرد: اگر شما به نیت قربانی، پول آن را در راه نیازمندان و کاهش آلام آسیب دیدگان از ویروس منحوس کرونا هزینه کنید یقین بدانید که این اقدام شما ثواب بیشتری دارد.

رعایت مراقبت‌های بهداشتی مقابله با کرونا در زمره حق‌الناس است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از تلاش و زحمات شبانه‌روزی کادر درمان در مقابله با ویروس کرونا، از همه خواست تا نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام لازم را داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: متأسفانه در این شرایط عده‌ای بی‌مبالاتی کرده و ماسک نمی‌زنند در حالی که کرونا با کسی شوخی ندارد.

وی با بیان اینکه مراقب باشیم اگر رعایت نکنیم همه زیان می‌بینیم، اضافه کرد: این حق‌الناس است و اگر کسی با ماسک نزدن سبب انتشار بیماری شود حق‌الناس را ضایع کرده است.

جشن‌های دهه امامت و ولایت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود

امام‌جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: ما در آستانه دهه امامت و ولایت قرار داریم و باید خود را برای آذین‌بندی خیابان‌ها و فضاسازی شهر آماده کنیم.

وی با بیان اینکه از قربان تا غدیر به عنوان دهه امامت و ولایت نام‌گذاری شده و باید بکوشیم مراسم این دهه را باشکوه ولی با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنیم، افزود: باید در دهه امامت و ولایت با فاصله‌گذاری اجتماعی شادی کرده و این جشن‌ها را باشکوه برگزار کنیم تا هم اصول بهداشتی و مراقبت‌های لازم را رعایت کرده و هم غدیر را به‌عنوان نگین ارزش‌های اسلامی پاس بداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha