شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید محمد واحدی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین واحدی گفت: مدارس علمیه خواهران باید نقش اصلی را در تمدن‌سازی نظام اسلامی به عهده گیرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واحدی، در آیین تکریم و معارفه مدیر جدید حوزه علمیه خواهران استان سمنان، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه خواهران مکانی مقدس و از برکات انقلاب اسلامی است و همه باید برای رسیدن به اهدافش،  تمام وقت خود را وقف آن کنیم.

معاون ارتباطات و امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: ارتقا علمی، معنوی و هویتی حوزه‌های علمیه خواهران در سایه توجه بیشتر به مدارس محقق می‌شود و مدیران مدارس نیز باید با افزایش مشارکت خود، به تحقق این امر کمک کنند.

وی افزود: حوزه علمیه سمنان ظرفیت های خوبی دارد و سنگ بنای خوبی گذاشته شده و اساتید و طلاب خوب و شایسته دارد و در مقابل آنها باید تواضع و ادب داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین واحدی خاطرنشان کرد: به دلیل رعایت قانون عدم به کارگیری بازنشستگان مجبور به خداحافظی با آقای صابریان هستیم؛ رفتار و خلقیات  ایشان هم مورد ارزیابی قرار گرفت و سابقه ی علمی مناسب، سالهای تدریس در حوزه علمیه، معاون آموزش مدرسه بودن و ... دانش و تجربه طلبه داری مناسب داشتند و همه دست به دست هم دادند تا ایشان در سمت مدیر استان منصوب شوند و با توجه به شناختی که به دلیل تدریس در حوزه علمیه خواهران داشتند، جایگزین پیدا کردن جای ایشان بسیار کار مشکلی بود.

وی گفت: در تصدی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان سمنان، افراد مختلفی مطرح شدند که نهایتا برادر ارجمند فاضل محترم حضرت حجت الاسلام والمسلمین دکتر نجم مورد اتفاق نظر همه بودند.

معاون ارتباطات و امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه مدارس علمیه خواهران باید نقش اصلی را در تمدن‌سازی نظام اسلامی به عهده گیرند، افزود: تربیت مدارس به منظور تحقق این امر، نقطه کانونی تصمیمات در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران قرار گرفته و راهبرد مدرسه محوری شعار اصلی همه فعالیت این نهاد حوزوی شده است.

وی با اشاره به تغییر شرایط با تغییر مدیریت در هر مجموعه‌ و نهادی گفت: ظهور و بروز برخی مسایل و مشکلات امری اجتناب ناپذیر برای هر مجموعه است که با تغییر مدیریت مواجه شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین واحدی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه خواهران نیز خارج از این شمول نیست اما کارکنان نهادهای حوزوی باید با همکاری، همیاری و دلسوزی به مدیر جدید در کاهش این آسیب‎ها کمک کنند.

خبرنگار: فاطمه رحیم زاده

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha