سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سعید ارجمندفر

حوزه/ رئیس دانشگاه مجازی المصطفی گفت: با توجه به تداوم شرایط کرونایی در کشور، ضرورت توسعه و تداوم فضای همدلی مؤمنانه در جامعه دو چندان شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سعید ارجمندفر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: به لطف الهی و در سایه هدایت های حکیمانه مقام معظم رهبری، آحاد مردم ما در ماه مبارک رمضان امسال و پس از آن نیز در جریان برگزاری رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه، انصافاً حماسه آفریدند و ان‌شاءالله در مرحله جدید این رزمایش که از عید سعید قربان تا غدیر و سپس تا ماه محرم و صفر ادامه خواهد داشت، بار دیگر روحیه و منش ایثارگرایانه خود را نشان خواهند داد.

وی افزود: شرایط سخت اقتصادی و معیشتی برای خانواده های محروم و مستمند، می طلبد که مردم ما با وجود همه گرفتاری هایی که خود دارند، دست از حمایت از اقشار آسیب پذیر برندارند و البته دولت و مجلس نیز باید در این شرایط بکوشند که از حجم قابل توجه گرفتاری ها و مشکلات مردم بکاهند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی همچنین گفت: در این میان از اهالی رسانه و کسانی که به هر نحو تریبونی در جهت اطلاع رسانی در اختیار دارند نیز انتظار می رود که با بهره گیری حداکثری از ظرفیت های رسانه ای و هنری، به ترویج فضای همدلی و ایثار در جامعه کمک کنند.

وی بیان داشت: هر چند که در آموزه های اسلامی گفته شده که احسان و انفاق به دیگران باید شکل پنهانی داشته باشد، اما در این قبیل فعالیت ها که جنبه رزمایشی دارد، بحث علنی بودن مطرح و بلکه شایسته است چه آن که این مساله خود باعث ترویج امر خیر و دعوت همگانی به انجام این کار می شود و لذا در عین توجه به اصل حفظ عزت و آبرو و کرامت افراد فقیر و نیازمند، لازم است که در جهت ترویج این گونه امور آن هم از طریق فعالیت های رسانه ای و فضای مجازی تلاش بیشتری صورت گیرد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha