شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
دلخوری مسلمانان آلمان از نبود مشاور مذهبی در ارتش

حوزه/ مسلمانان آلمانی که سرباز ارتش هستند می‌گویند از داشتن پیشوای مذهبی و روحانی دینی در ارتش محروم هستند و این موضوع را عدم برابری و تبعیض می دانند.

  به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از dw، مسلمانان آلمانی در ارتش این کشور از داشتن پیشوا و روحانی مسلمان محروم هستند، این درحالی است که هر دو گروه مسیحیان و یهودیان روحانیون مذهبی در ارتش آلمان دارند.

ستوان نریمان هاموندی می‌گوید علی‌رغم اینکه نظامیان مسلمان در ارتش آلمان جان خود را برای کشورشان به خطر می‌اندازند اما پاسخ جان فشانی‌هایشان را دریافت نمی‌کنند.

هاموندی مسلمان آلمانی مراکشی ۴۱ ساله که در هانوفر در شمال آلمان به دنیا آمده خواستار پاسخ‌گویی به نیازهای معنوی سربازان مسلمان شده‌است.

مسلمانان ارتش آلمان، برخلاف یهودیان و مسیحیان راهنمای مذهبی ندارند

وی می‌گوید: یک سرباز نیاز به آرامش معنوی دارد و متاسفانه در ارتش آلمان مسلمانان از راهنمایی مذهبی (برخلاف مسیحیان و در آینده‌ای نزدیک یهودیان) محروم هستند. و این خودش تبعیض و برخورد نابرابر محسوب می‌شود.

گفتنی است براساس تصمیماتی که یک سال و نیم پیش گرفته شده، پس از ملاقات مقامات ارتش آلمان با نمایندگان عالی رتبه ادیان مسلمان و یهودی، آنگرت کرمپ کارنباوئر وزیر دفاع توافق کرد که روحانی مذهبی یهودی در ارتش آلمان داشته باشند، وی با آیمان مازیک رئیس شورای مرکزی مسلمانان نیز دیدار و گفتگویی داشته و قول داده در مرحله بعد به فکر مسلمانان باشند و در این باره مذاکراتی انجام دهند.  

اما مازیک زیاد امیدوار نیست و می‌گوید که از آن زمان هیچ اتفاقی نیافته و آن‌ها هیچ قدمی در راستای ایجاد مشاور روحانی برای مسلمانان آلمان در ارتش برنمی‌دارند. در مقابل وزرای کابینه و هر دو مجلس نمایندگان توافق نامه‌ای را  با حضور رئیس جمهور آلمان، با معبد یهودیان به امضاء رسانده‌اند.

شمار مسلمانان از یهودیان بسیار بیشتر است

این درحالی است که شمار مسلمانان در ارتش آلمان بسیار بیشتر از یهودیان است. طبق آمار تقریبا ۱۸۵ هزار سرباز در ارتش هستند که ۵۳ هزار و ۴۰۰ نفر آن‌ها مسیحی پروتستان، ۴۱ هزار نفر کاتولیک و ۳۰۰ نفر آنان یهودی هستند و حدود ۳۰۰۰ مسلمان در ارتش آلمان خدمت می‌کنند. این درحالی است که تخمین زده می‌شود رقم مسلمانان بسیار بیشتر بوده و بین ۳-۴ هزار مسلمان در ارتش آلمان خدمت می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha