دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، گفت: موضوع ویروس کرونا، مسیر مسائل فرهنگی را به سمت سکولار کردن جامعه، سرعت بخشیده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام حجت سالاری مکی در نشست مدیران و مسئولان فرهنگی مدارس علمیه خواهران خراسان شمالی با بیان اینکه امروز شرایط مدیریت مجموعه فرهنگی به مراتب سخت تر از دو سال قبل است، ابراز کرد: گسترش شبکه های ارتباطی اعم از شبکه های مجازی، دیدن جلوه های بصری، تعاملات اجتماعی، تغییر سبک زندگی مردم که متاثر از عوامل بسیار زیادی می باشد را، امروز در حیطه‌ی فرهنگی شاهد هستیم و موضوع ویروس کرونا، مسیر این مسائل را به سمت سکولار کردن جامعه سرعت بخشیده است.

وی بیان کرد: اگرچه در ظاهر ما با یک ویروس عفونی مواجه هستیم، ولی تبعات آن در عرصه اقتصادی، بهداشتی، سیاسی و فرهنگی بسیار ملموس است و در هر حیطه، میزان ضرر و زیانش اگر سنجیده شود، قطعا اولین ضربه و ضرر در حیطه‌ی فرهنگی، متوجه مسائل اعتقادی و ایمانی جامعه است که متولیان حوزه و دین باید در این باره چاره اندیشی کرده و از این تهدید که قابلیت تبدیل به فرصت شدن را دارد، در معنویت بخشی به جامعه استفاده کنند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به آیه «وَ ما أَرْسَلْنا فی‏ قَرْیَةٍ مِنْ نَبِیٍّ إِلاَّ أَخَذْنا أَهْلَها بِالْبَأْساءِ وَ الضَّرَّاءِ لَعَلَّهُمْ یَضَّرَّعُونَ(اعراف/94)»، گفت: از فلسفه‌ نگرانی ها، سختی ها و خسارت ها، بازگشت انسان به دامن توحید و تضرع در درگاه ربوبی است کما اینکه غوطه ور شدن در نعمت ها در بسیاری موارد باعث غفلت از مسئولیت بندگی و ایفای وظیفه انسان به درگاه حضرت حق می شود.

حجت الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه ابتلاء، یکی از سنت های خداوند برای هدایت انسان و توجه او به خویشتن خویش است، افزود: هرچند ممکن است عده ای قابل توجه هم، عبرت آموزی نداشته باشند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه هیچ دینی به اندازه اسلام به بهداشت و سلامتی جسم و روح نپرداخته است، گفت: در سبک زندگی گرامی امام سجاد(ع) و دعاهای منسوب به ایشان، این توازن و توجه به سلامت جسمی و سلامت معنوی، مشاهده می شود و در قالب دعا نیز، آموزش داده شده است.

حجت الاسلام سالاری مکی خطاب به مدیران و مسئولان مدارس خواهران خراسان شمالی با بیان این موضوع که آنچه امروز خیلی اهمیت دارد مدیریت و برنامه ریزی راهبردی است، اظهار کرد: تعریف وظیفه، توجه به محیط درون و برون سازمانی، اقدام مدیریت کلان به عنوان یک اصل، اقدامات نظام مند جامع، هماهنگ و قابل توسعه، توجه به تخصص منابع، توجه به تغییر شرائط در مرحله اجرا، هنر ایجاد پیوند بین توانمندی های مجموعه و فرصت های محیطی، رسیدن به چشم انداز مطلوب با اجرای هدفمند و ارزیابی و کنترل هدفمند، از نکات قابل توجه در این زمینه است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به بازخوردگیری مناسب با یک نگرش سیستمی در بحث مدیریت و برنامه ریزی راهبردی، ابراز کرد: در این نگرش سیستمی به خلاقیت، هوشمندی، آینده نگری، توانمندی سازی، کار جبهه ای و شبکه ای و رشد متوازن همه اعضاء جهت توانمندسازی مجموعه، توجه می شود.

گفتنی است، در پایان این جلسه به مدارس علمیه خواهران شهرستان های گرمه، فاروج و آشخانه حکم دبیرخانه بنیاد عفاف و حجاب اهدا شد.

لازم به ذکر است، مدارس علمیه خواهران بجنورد، اسفراین و شیروان نیز از سال گذشته به عنوان دبیرخانه عفاف و حجاب این شهرستان ها، انتخاب شده و در این زمینه فعالیت می کنند.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha