جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سبحانی نیا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین مردم قزوین گفت: باید یک کانال ارتباطی بین نمایندگان مجلس و حوزه علمیه ایجاد شود و علاوه بر نشست با اساتید و طلاب به صورت دوره ای، به صورت فصلی یا شش ماه یک بار در نشست هایی نقطه نظرات اساتید و مدیران حوزه مطرح گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا در دیدار مهندس لطف الله سیاهکالی، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، گفت: باید یک کانال ارتباطی بین نمایندگان مجلس و حوزه علمیه ایجاد شود و علاوه بر نشست با اساتید و طلاب به صورت دوره ای، به صورت فصلی یا شش ماه یک بار در نشست هایی نقطه نظرات اساتید و مدیران حوزه مطرح گردد.

مدیر حوزه علمیه قزوین، رعایت اخلاق و شایسته سالاری را در بحث های سیاسی مهم دانست و افزود: باید در مسائل سیاسی، شایسته سالاری و رعایت اخلاق را در نظر بگیریم که الحمدالله این روحیه در آقای سیاهکالی و نمایندگان گرامی که در این دوره مورد اعتماد مردم قرار گرفته اند، وجود دارد.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به سابقه درخشان حوزه علمیه قزوین، بیان کرد: آثار تاریخی و علمای مطرح حوزه علمیه قزوین در گذشته گواه این است که حوزه قزوین دارای تاریخ و پیشینه قوی در کشور است، ولی متأسفانه از گذشته خود فاصله گرفته است.

وی ادامه داد: امروز حوزه علمیه از نظر زیرساخت و از نظر کمی و کیفی در کشور جایگاه مناسبی ندارد بنابراین اقتضاء می کند به این امر توجه ویژه ای شود.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا  تصریح کرد: می توان از مزایای نسبی که در قزوین وجود دارد استفاده کرد و حوزه قزوین را با یک برنامه ریزی دقیق در پنج سال آینده به  یک حوزه علمیه درخشان مبدل کرد. 

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه مدارس علمیه با توجه به توسعه قزوین، در مناطق جدید ساخته نشده اند و این موضوع آسیب زا است، تصریح کرد: می توان با کمک خیرین و  حمایت مسئولان، در شمال شهر قزوین مدارس علمیه جدید تأسیس و این معضل را برطرف کرد که انجام این مهم می تواند در افزایش کمی و کیفی  برنامه های مدارس علمیه استان تأثیرگذار باشد. 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی بگیان اور IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    باسلام و آرزوی توفق . پیشنهاد اینکه . سازمان حفاظت اطلاعات تجمیع و تحت مدیریت وزارت اطلاعات باشد . و کلا مسئولین باید با هماهنگی و اطلاع این حفاطت باشند وضمنتشریح و توضیح علت سفر شان . از بدو شروع مسئولیت و تا ۵سال پس از اتمام مسئولیت شان الزامی باشد .باشند . بقیه بند هایش را شما تکمیل کنید . شاید مسئولین به زندگی در ایران هم عادت کنند . .. افسوس