پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: کشاورزی و نسل، نماد قدرت و اقتدار جامعه بوده و هر جامعه‌ای که این دو را در رأس امور خود قرار دهد، جامعه پیشرفته و قدرتمندی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در بازدید از شهرک گلخانه‌ای امام رضا (ع) با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: دوای درد ایران اسلامی اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به اهمیت کشاورزی در گفتمان اقتصاد مقاومتی، افزود: قرآن می‌فرماید مستکبرین دو رویکرد برای نابودی جوامع اسلامی دارند؛ اول اینکه نسلشان را از بین ببرند و دیگر اینکه کشاورزی آن‌ها را نابود کنند و امروز هم می‌بینیم دشمن از دو راه نسل و حرث یا کشاورزی می‌خواهد انقلاب و نظام را شکست دهد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: جامعه شکست خورده جامعه‌ای است که از لحاظ جمعیت و نیروی کار، فعال نباشد و از لحاظ کشاورزی، کشاورزی ضعیفی داشته باشد و به همین دلیل هم مستکبران به این دو مقوله امید بسته‌اند.

وی تصریح کرد: جوامع اسلامی باید در مقابل سیاست‌های استکباری، برای دو مورد اهمیت بیشتری قائل شوند؛ اول اینکه نسل و نیروی کار فعالی داشته باشند و دوم اینکه کشاورزی را بومی‌سازی و فعال‌تر کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: کشاورزی و نسل نماد قدرت و اقتدار جامعه بوده و هر جامعه‌ای که این دو را در رأس امور خود قرار دهد، جامعه پیشرفته و قدرتمندی خواهد بود.

وی تصریح کرد: اگر نسل و کشاورزی را تقویت کنیم توطئه‌ها، تهدیدها و تحریم‌ها بی‌اثر خواهد بود و نمی‌تواند کشورمان را زمین‌گیر کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر مبنای نام‌گذاری سال‌ها را به سمت‌وسوی تولید و تلاش، شکوفایی تولید و مقاومت اقتصادی برده‌اند که نشان‌دهنده اهمیت این موضوع است.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در نام‌گذاری سال‌ها علاوه بر رونق تولید، بر جهش تولید نیز تأکید کرده‌اند؛ زیرا جهش تولید قدرت و همت چند برابری نسبت به رونق می‌خواهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: ترس دشمن از این است که جوامع اسلامی و به‌ویژه ایران اسلامی روی پای خود بایستد و خودکفا باشد و به همین دلیل هم در مقابل ما سنگ‌اندازی می‌کند.

وی گفت: در این میان استقلال اقتصادی یعنی اینکه کارهای اصلی و زیربنایی اقتصاد را خودمان انجام دهیم و از سایر کشورها بی‌نیاز باشیم تا تلاطم‌های بازار جهانی و توطئه‌های مستکبران نتواند ما را متأثر کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha