جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اسماعیل تدینی سمنان

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: اطلاعات موقوفات مستعد و دارای ظرفیت سرمایه‌گذاری استان سمنان در قالب کتابچه سرمایه‌گذاری جمع آوری شده و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف سمنان، حجت‌الاسلام‌ اسماعیل تدینی در دیدار با نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: موقوفات زیادی در گوشه و کنار شهرهای استان وجود دارد و به‌واسطه موقعیت خوبی که دارند، از ظرفیت مناسبی جهت سرمایه‌گذاری برخوردارند.

وی افزود: متأسفانه برخی از این موقوفات در گذر زمان از حیّز انتفاع خارج‌شده و قابلیت بهره‌برداری ندارند و یا باید به علت فرسایش بنا، با قیمت بسیار اندک به اجازه واگذار می‌شده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در این موقوفات منجر به افزایش بهره‌وری و بالا رفتن عواید موقوفات به میزان قابل‌توجهی می‌شود.

وی عنوان کرد: عواید موقوفات طبق نظر واقف در همان مکان و در زمانی که واقف در وقفنامه تعیین کرده، اجرای نیت می‌شود و از آنجایی‌که بسیاری از موقوفات دارای نیات فرهنگی و اجتماعی هستند، منجر به رفع بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی جامعه خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌تدینی گفت: در حال حاضر پروژه‌های متعددی در حوزه سرمایه‌گذاری در موقوفات در سطح استان در حال اجراست که تعدادی از آنها به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: متقاضیان زیادی جهت سرمایه‌گذاری در موقوفات مراجعه کرده و متقاضی سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شناسایی‌شده هستند که پس از طی فرایندهای لازم نسبت به آغاز عملیات سرمایه‌گذاری در موقوفات اقدام خواهد شد و قطعا این افراد به دلیل اقدام خود که منجر به شکوفایی موقوفه می شود، در ثواب کار نیک واقف نیز شریک خواهند بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خاطرنشان کرد: کلیه افرادی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در موقوفات هستند می‌توانند با مراجعه به معاونت بهره‌وری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان نسبت به ارائه درخواست خود اقدام نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha