جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شورای نگهبان

حوزه/ با رای فقها و حقوقدانان عضو شورای نگهبان، آیت الله احمد جنتی به عنوان دبیر و دکتر عباسعلی کدخدایی در سمت سخنگوی شورای نگهبان ابقا شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، هیئت رئیسه جدید شورای نگهبان در جلسه اخیر این شورا با رای گیری اعضای فقیه و حقوقدان، به مدت یکسال برگزیده شدند.

بر این اساس، آیت الله احمد جنتی به عنوان دبیر در مقام خود ابقا و دکتر سیامک ره‌پیک و دکتر عباسعلی کدخدایی به ترتیب به عنوان قائم مقام دبیر و سخنگوی شورای نگهبان انتخاب شدند.

کدخدایی رئیس پژوهشکده شورای نگهبان شد

آیت الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، در حکمی دکتر عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان و سخنگوی این شورا را به عنوان رئیس جدید پژوهشکده شورای نگهبان منصوب کرد.

پیش از این دکتر سیامک ره پیک رئیس پژوهشکده شورای نگهبان بود.

دکتر کدخدایی استاد تمام دانشگاه تهران در رشته حقوق بین الملل است که تالیفات زیادی در این حوزه دارد.

گفتنی است، مرکز تحقیقات شورای نگهبان به منظور پشتیبانی علمی و کارشناسی و ارائه نظرات مشورتی به شورای نگهبان از سال ۱۳۷۶ تاسیس و درسال ۱۳۹۲ به پژوهشکده تبدیل شده است.

این پژوهشکده وظیفه بررسی تمام مصوبات مجلس و ارائه نظر مشورتی مستدل و مستند به شورای نگهبان در خصوص مغایرت یا عدم مغایرت آن‌ها با قانون اساسی، انتشار نظرات شورای نگهبان به همراه مستندات آن‌ها، آماده سازی و مستندسازی مشروح مذاکرات شورای نگهبان و انتشار آنها، استخراج استدلال‌های شورای نگهبان در ارائه نظرات در خصوص مصوبات مجلس و نیز نظرات تفسیری شورای نگهبان، انجام مطالعات در حوزه‌های مربوط به وظایف شورای نگهبان خصوصاً حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران و ... را بر عهده دارد.

انتهای پیام
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha