جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
غفاری، مدیر قرآن و حدیث کریمه اهل بیت

حوزه/ مدیر مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) از شرکت سه هزار و ۳۰۹ نفر در دوره‌های حفظ قرآن کریم طی سال گذشته یاد کرد و گفت: اکنون در ترم تابستان این مرکز هزار و ۴۰۰ نفر به صورت نیمه حضوری در کلاس‌های حفظ قرآن کریم شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام غفاری طی گفت‌وگویی اظهار کرد: در سال ۱۳۹۸ در مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) ۳۳۸ کلاس حفظ برگزار شده که در مجموع خواهران، برادران و کلاس‌های غیر حضوری سه هزار و ۳۰۹ نفر در این دوره‌ها شرکت کردند.

وی اضافه کرد: از میان شرکت‌کنندگان در کلاس‌های این مرکز ۳۳ نفر در واحد برادران و ۵۰ نفر در واحد خواهران در سال ۹۸ حافظ کل قرآن کریم شده‌اند که گواهی نامه مرکز را دریافت کرده‌اند.

مدیر مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در رابطه با کیفیت حفظ قرآن در این مرکز، مطرح کرد: از شرکت کنندگان در کلاس‌های حضوری به صورت ماه به ماه، ترم به ترم و جزء به جزء آزمون گرفته می‌شود و اگر فردی قبول نشود به جزء قبل برمی‌گردد و دوباره جزء را تثبیت می‌کند؛ در دوره‌های غیرحضوری هم برای حفظ هر جزء قرآن کریم گواهی نامه داده می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۹ به خاطر تعطیلی مراکز آموزشی، کلاس‌ها به صورت نیمه‌حضوری برگزار می‌شود، افزود: در ترم جاری که ثبت‌نام آن در خردادماه انجام شده است، هزار و ۴۰۰ نفر شامل ۷۰۱ برادر و ۶۹۹ خواهر در رشته حفظ کل شرکت کرده‌اند و ثبت‌نام ترم آینده نیز در پاییز خواهد بود.

غفاری بیان کرد: شرکت در کلاس‌های نیمه‌حضوری در شرایط حاضر اجباری نیست و اساتید به صورت تلفنی پاسخگوی حافظان هستند و نکات لازم را به آنها یادآور می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha