پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد از ایجاد پنج هزار فرصت شغلی برای نیازمندان یزدی خبر داد و گفت: امسال ۱۲۹ میلیارد و ۳۳۳ میلیون تومان اعتبار در قالب تسهیلات بانکی وامدادی برای ایجاد اشتغال مددجویان تحت حمایت این نهاد در نظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار حبرگزاری«حوزه» از یزد، امیر زین‌العابدین قمی، پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به تحقق شعار سال و  اهمیت ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزا برای مددجویان تحت حمایت اظهار داشت: کمیته امداد استان یزد امسال ۱۲۹ میلیارد و ۳۳۳ میلیون تومان اعتبار در قالب تسهیلات بانکی وامدادی برای ایجاد اشتغال مددجویان تحت حمایت این نهاد در نظر گرفته است.

وی افزود: این نهاد تمرکز بر توانمندسازی اقشار نیازمند از طریق استعداد سنجی، مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، اعطای وام و کمک به بهبود فضای کسب‌وکار و اشتغال پایدار مددجویان و نیازمندان را در برنامه‌های خود دنبال می‌کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد ادامه داد: توسعه مشاغل خانگی، خرد و زودبازده با اولویت تولید روستایی و صنایع‌دستی، ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی با رویکرد توانمندسازی گروه‌های هدف در عرصه‌های کشاورزی، دام‌پروری، صنعت، معدن و خدمات و همچنین مدیریت زنجیره‌های تولیدی و دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی، صنایع‌دستی در مناطق محروم از دیگر رویکردهای این نهاد در توانمندسازی محرومان است.

وی تصریح کرد: هدف‌گذاری این نهاد در سال جهش تولید ایجاد پنج هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت از طریق پرداخت تسهیلات بانکی وامدادی است.

زین‌العابدین قمی همچنین افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده امسال دوهزار و ۱۰۰ مددجوی تحت حمایت از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در قالب دوره‌های مقدماتی، حرفه‌آموزی و پایدارسازی بهره‌مند می‌شوند.

وی تصریح کرد: در سال جهش تولید ۵۰۲ مورد کاریابی نیز برای مددجویان تحت حمایت جویای کار با تعامل و همکاری مراکز کارآفرینی و صاحبان صنایع انجام می‌شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha