سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
شهلا باقری

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی تصریح کرد: امروزه یکی از اهداف مهم دشمن در عرصه جنگ فرهنگی ناظر به تضعیف ایمان و غیرت دینی نسل جدید است.

دکتر شهلا باقری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: در این راستا رسانه های دشمن به خصوص در عرصه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بسیار فعال هستند و با ایده های نو به نو به دنبال تضعیف باور، ایمان و اعتقادان نسل جدید می باشند.

وی افزود: در شرایط کنونی ما برای مقابله با اهداف و برنامه های دشمن باید اهتمام ویژه ای به تقویت سواد رسانه ای بر اساس رویکرد دینی و محتوای اسلامی داشته باشیم و این که به خصوص بتوانیم از ظرفیت موجود در فضای مجازی به نحو مطلوبی در جهت تقویت جریان مؤمن و انقلابی بهره برداری کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه بر ضرورت دشمن شناسی در برهه ی پیچیده و حساس کنونی تأکید کرد و گفت: نسل جوان و مؤمن و انقلابی در راستای لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری، رسالت بسیار مهمی بر عهده دارد که برای مقابله با دشمن و خنثی کردن اهداف و برنامه‌های آن، می بایست قبل از هر چیز دشمن شناس باشد و راه این دشمن شناسی نیز طبعاً در بسیاری از موارد، تقویت بصیرت و سواد رسانه ای است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در حال حاضر فضای مجازی، هویت بخش قابل توجهی از افراد جامعه را دستخوش تغییر و تحولات عجیب و غریبی کرده است، ابراز داشت: باید برای رفع آسیب‌های فضای مجازی که جامعه را با مشکلات متعددی روبرو ساخته و در آینده نیز چه بسا مشکلات و مسائل اجتماعی جبران ناپذیری را ایجاد کند، باید راهکار و چاره‌ای اندیشید تا بتوان جامعه‌ای با هویت و فرهنگ اجتماعی منسجم داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در این خصوص باید به مقوله آموزش و آگاهی دادن به افراد جامعه و از سویی توانمند کردن آن ها در مواجهه با مشکلات و مسایل اجتماعی، بهای بیش از پیشی داد.

باقری گفت: در این باره باید توجه بیشتری به آموزش و آگاهی دادن به خانواده‌ها و اقشار مختلف جامعه از طریق رسانه‌های ملی، کتاب و مجلات، و به خصوص بهره گیری از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی کرد و از سویی باید بدانیم که تأثیر فعالیت های فرهنگی معمولاً در کوتاه مدت نیست و لذا نباید نسبت به روند تحولات و تأثیرگذاری ها، کم حوصله و نااُمید بود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha