جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شهادت امام باقر(ع)

حوزه/استاد حوزه علمیه خواهران یزد گفت: وصیت امام محمد باقر(علیه السلام) مبنی بر برپایی مراسم سوگواری در منا به مدت ده سال را باعث جان گرفتن جریان اصیل اسلامی در آن شرایط شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، خانم مریم السادات مدرسی در مراسم مجازی شهادت باقرالعلوم(علیه السلام) در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد، با تسلیت شهادت آن امام همام، به بیان وصیت حضرت پرداخت و آن را بین ائمه اطهار(علیهم السلام) بی سابقه خواند.

وی افزود: در دوران انحراف تعالیم اسلامی و جعل احادیث، این اقدام امام باقر(ع) در وصیت نامه، بهترین فرصت برای تبلیغات وسیع علوم دینی و معارف حقه الهی به شمار می رفت.

استاد حوزه علمیه خواهران یزد ادامه داد: امام محمد باقر و امام جعفر صادق(ع) از موقعیت سیاسی روزگار برای پایه ریزی دانشگاه تشیع و علوم اسلامی، تربیت شاگردانی عالم، عامل و شایسته برای نشر معارف حقه بهره گرفتند و به فرموده مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) سازماندهی پنهانی حکومت اسلامی، در زمان ایشان صورت گرفت.

مدرسی یاد آور شد: آن امام همام در درجه اول، فرهنگ اسلامی و حق را جایگزین فرهنگ غیر اسلامی نمودند، پس مبارزه فرهنگی در دین به معنای نشستن و بیان احکام نیست.

وی، روش مبارزه حضرت با زمامداران  را به صورت غیر مستقیم بیان نمود و تأکید کرد:این مبارزه در ضمن یک شالوده ایدئولوژیک، تقیه سیاسی را به همراه داشت، اما در عین حال جهت و آرمان اصلی شیعه برای یاران خاص، بازگو می شد. 

استاد مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد، هدف اصلی مبارزه را ایجاد حکومت علوی خواند که آن حضرت، یاران خاص خود را در تحقق این هدف ترغیب و تشویق می نمود. 

کارشناس مذهبی با اشاره مجدد به وصیت آن بزرگوار، آن را باعث روشنگری و فهم بشریت ذکر کرد و گفت: همان چیزی که بعد از شهادت مردان بزرگ ایجاد می شود و مصداق عینی اش در دوران اخیر، شهادت سردار سلیمانی بود. 

خانم مدرسی در پایان با اشاره به ایام حج، اظهار امیدواری نمود: با نابودی ویروس منحوس کرونا و ویروس منحوس تر یعنی آل سعود)، زیارت حرمین شریفین نصیب و روزی همه شیعیان شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha