جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ارزیابی علمی و مهارتی اساتید متقاضی تدریس حوزه علمیه خواهران یزد

حوزه/معاون آموزش حوزه علمیه خواهران یزد گفت: 38 استاد متقاضی تدریس در سطوح دو(کارشناسی) و سه(کارشناسی ارشد) حوزه علمیه خواهران یزد ارزیابی علمی و مهارتی شدند.

 خانم فاطمه نظیر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، از پایان ارزیابی علمی و مهارتی اساتید متقاضی تدریس حوزه علمیه خواهران یزد خبر داد و افزود: ارزیابی برای تدریس در دو مقطع سطح دو(کارشناسی) و سطح سه(کارشناسی ارشد)  در سالن امام خمینی(ره) مدیریت حوزه علمیه خواهران یزد به مدت دو روز  برگزار شد.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران یزد اضافه کرد: اساتید و داوطلبان  متقاضی تدریس از طرف مدارس علمیه خواهران استان یزد برای مقطع سطح دو(کارشناسی)، در هفت گرایش ادبیات عرب، فقه و اصول، تفسیر، حقوق و سیاست، تاریخ، فلسفه و منطق، عقاید و کلام و در مقطع سطح سه (کارشناسی ارشد) در دو رشته فقه و اصول و تفسیر علوم قرانی  و کلام اسلامی  معرفی و مورد ارزیابی قرار گرفتند.

نظیر با اشاره به اینکه  داوطلبان  متقاضی تدریس، از دانش آموختگان سطح سه (کارشناسی ارشد) و سطح چهار(دکترا) حوزه های علمیه خواهران می باشند، اظهار کرد: 30 نفر  برای  تدریس در  مقطع سطح دو(کارشناسی) و 8 نفر در مقطع سطح سه(کارشناسی ارشد)  از دو  طریق مجازی و  حضوری مورد ارزیابی قرار گرفتند.

این مسئول حوزوی هدف از ارزیابی اساتید را تامین مدرّس برای مدارسی که با کمبود استاد رو به رو هستند و همچنین مسافت زیادی با مرکز استان دارند ، عنوان کرد و افزود: منتخبین این مرحله پس از طی مراحل و تایید نهایی جهت تدریس به مدارس علمیه معرفی خواهند شد.

گفتنی است، حوزه علمیه خواهران استان یزد دارای 17 مدرسه علمیه سطح دو(کارشناسی ) در همه شهرستانهای استان، سه مرکز آموزش عالی در مقطع سطح سه(کارشناسی ارشد) در شهرهای یزد، اردکان و میبد  و 2 مرکز آموزش عالی تخصصی مقطع سطح چهار(دکترا) در شهرهای یزد و میبد می باشد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha