جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 911620
۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
نشست

حوزه/ نشست "تفکر راهبردی انقلابی" با حضور جمعی از طلاب،‌به همت پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی در سالن جلسات این پژوهشکده در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست «تفکر راهبردی انقلابی» با حضور حجت الاسلام وحید رضا طراوت و جمعی از طلاب۸ مرداد در سالن جلسات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام طراوت در این نشست ابراز داشت: تفکر راهبردی انقلابی از سه ضلع دانش، عقلانیت و قوه بصیرت تشکیل می‌شود؛ ضلع اول دانش است که برای ورود به این تفکر لازم است و در ذیل آن از دو مقوله: ۱- اندیشه توحیدی (مبانی نظری و عملی بنیادین) ۲- اندیشه اجتماعی سخن گفته می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اندیشه توحیدی دارای سه مؤلفه مهم است:جامعه مطلوب، سلوک بشریت به سمت جامعه ی توحیدی ناب و اصل اساسی قیام لله، با این سه مؤلفه دانش لازم برای تشکیل اندیشه توحیدی شکل میگیرد و یکی از اجزای ورود به تفکر راهبردی انقلابی مهیا می‌شود.

این محقق افزود: تشکیل اندیشه اجتماعی نیز برای ورود به این تفکر ضروری است که عناصری دارد مردم سالاری دینی،  وحدت،  استکبارستیزی، آزادی (فردی و ملّی) و ...دوضلع دیگر عقلانیت و بصیرت، توانمندی های لازم برای ورود به تفکر راهبردی انقلابی را فراهم می‌سازد.

حجت الاسلام طراوت خاطر نشان ساخت: در مبحث عقلانیت دوگانه های ارزشی بررسی و نقش عقلانیت در آن نمایان شد، دوگانه هایی از قبیل امنیت و آزادی، عدالت و ولایت، استقلال و پیشرفت همچنین برای به دست آوردن «بصیرت» لازم باید توانمندی های زیر را کسب کند، توان تشخیص ظاهر و باطن جامعه و فرق بین آن دو، توان تشخیص بین هوّیت و شاکله و توصیفات ظاهری جامعه، بتواند فرهنگ جامعه را با دید عمیق و لایه بندی شده بشناسد، سواد جامعه شناسی برای فهم موقعیت جامعه، دشمنی شناسی و فلسفه فرهنگ.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha