جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قربانی

حوزه/مدیرکل کمیته امداد استان یزد در آستانه عید سعید قربان گفت: ۱۳ کشتارگاه دام در سطح استان یزد هم‌زمان با عید قربان به قربانگاه‌های نیکوکاری ذبح نذر قربانی تبدیل می شود و ۵۰۰ پایگاه آماده دریافت نذورات هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، محمد شجاعان پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران با تأکید بر اهتمام این نهاد برای ذبح گوسفند و توزیع گوشت گرم در بین خانوار نیازمند در روز عید سعید قربان اظهار داشت: ۱۳ کشتارگاه دام در سطح استان یزد هم‌زمان با عید قربان به قربانگاه‌های نیکوکاری ذبح نذر قربانی برای کمک به نیازمندان تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به شرایط خاص جامعه و ضرورت رسیدگی بیشتر به وضعیت معیشتی نیازمندان و مددجویان تحت حمایت، بیان کرد: نمایندگان کمیته امداد در روز عید قربان در تمامی کشتارگاه‌های دام سطح استان برای راهنمایی نیکوکاران و تحقق نیات آنان در این روز حضور دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد افزود: دام زنده در روز عید قربان به تعداد لازم در قربانگاه‌های سطح استان موجود است و کسانی که تمایل دارند در این کار خیر شرکت کنند می‌توانند دام موردنظر خود را در این مکان‌ها تهیه و ذبح کنند، نیکوکارانی هم که گوسفند و دام موردنظر رادارند نیز می‌توانند به این کشتارگاه‌های مراجعه و نسبت به ذبح دام و بسته‌بندی گوشت گرم در همین مکان برای توزیع در بین فقرا و نیازمندان اقدام کنند.

*اعلام مکان قربانگاه های شهر یزد

وی بابیان اینکه این نهاد مصمم است امسال پنج هزار رأس گوسفند با مشارکت خیران در روز عید قربان ذبح و در بین خانوار بی‌بضاعت توزیع کند، تصریح کرد: دو قربانگاه شهر یزد در محل بلوار امیرکبیر، جنب پمپ‌بنزین سیلو و همچنین انتهای بلوار نواب صفوی (کشتارگاه دام سابق) آماده ذبح گوسفند و نذر قربانی مردم نیکوکار هستند و کشتارگاه‌های اصلی دام در هر شهرستان نیز در این روز فعال هستند.

*۵۰۰ پایگاه کمیته امداد آماده دریافت نذر قربانی نیکوکاران یزدی هستند

مدیرکل کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه ذبح قربانی در روز عید سعید قربان از اعمال مستحب مؤکد دین مبین اسلام است،گفت: هم‌زمان با عید سعید قربان ۵۰۰ پایگاه ثابت و سیار کمیته امداد در سطح شهر، قربانگاه‌ها، مراکز نیکوکاری، مساجد، فروشگاه‌ها و مراکز خرید نسبت به دریافت نذر قربانی مردم خیراندیش استان یزد اقدام می‌کنند.

محمد شجاعان  با اشاره به اینکه نمایندگان کمیته امداد روز عید قربان در محل کشتارگاه‌های دام برای تحقق نیات خیران حضور دارند، افزود: در روز عید سعید قربان ۱۳ قربانگاه در سطح استان در محل کشتارگاه‌های دام شهرداری آماده ذبح نذر قربانی نیکوکاران هستند، دام زنده در این اماکن برای خریداری و ذبح موجود است.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد تصریح کرد: دو قربانگاه شهر یزد در محل بلوار امیرکبیر، جنب پمپ‌بنزین سیلو و همچنین انتهای بلوار نواب صفوی (کشتارگاه دام سابق) آماده ذبح گوسفند و نذر قربانی مردم نیکوکار هستند و کشتارگاه‌های اصلی دام در هر شهرستان نیز در این روز فعال هستند.

شجاعان بیان کرد: ارزش نذورات قربانی اهدایی نیکوکاران یزدی به کمیته امداد در سال گذشته حدود یک میلیارد تومان بوده است و پیش‌بینی می‌شود این مبلغ با توجه به اجرای مرحله دوم رزمایش مواسات و همدلی در استان افزایش ۱۲ برابری داشته باشد.

*شورای اسلامی شهر یزد به پویش مردمی «نذرمن» پیوست

مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: اعضای شورای اسلامی شهر یزد برای مشارکت در اجرای طرح "نذر قربانی، ذبح ابراهیمی" اعلام آمادگی کردند و به پویش مردمی#نذر_من پیوستند.

محمد شجاعان در ادامه سخنانش با اشاره به تعامل ارزنده و مؤثر اعضای شورای اسلامی شهر یزد با کمیته امداد برای محرومیت زدایی، گفت: اعضای شورای اسلامی شهر یزد برای مشارکت در اجرای طرح «نذر قربانی، ذبح ابراهیمی» اعلام آمادگی کردند و به پویش مردمی#نذر_من پیوستند.

وی  بیان کرد: شورای اسلامی شهر یزد همواره حامی و پشتیبان محرومان است و در تمامی زمینه‌ها با کمیته امداد همراهی و همکاری دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد ادامه داد: شورای اسلامی شهر یزد ضمن مشارکت در طرح نذر قربانی، ذبح ابراهیمی در روز عید سعید قربان، نقش مهمی در ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری به ویژه سنت حسنه قربانی در سطح جامعه دارد.

وی یادآور شد: با نزدیک شدن به اعیاد مبارک عید قربان و عید سعید غدیر خم، مرحله دوم رزمایش مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان برنامه‌ای تحت عنوان «نذر قربانی (ذبح ابراهیمی)» در قالب پویش مردمی "#نذر_ من» اجرا می‌شود.

مردم نیکوکار استان می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۸۱۳۶۷۷۷۷۷۷ در این امر خیر شرکت کنند، سامانه چهاررقمی ۱۸۱۱ کمیته امداد استان یزد نیز آماده پاسخگویی به مردم خیراندیش استان است.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha