جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دکتر سعید نمکی

حوزه/ وزیر بهداشت یکی از جلوه های بسیار زیبای مدیریت کرونا در کشور را موضع گیری های بسیار روشن و ناب روحانیت شیعه و در راس آن، مقام معظم رهبری در رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، دکتر سعید نمکی در نشست بررسی پروتکل های بهداشتی ایام عزاداری محرم و صفر که با حضور حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری، قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور در امور استان ها، در وزارت بهداشت برگزار شد، یکی از جلوه های بسیار زیبای مدیریت کرونا در کشور را موضع گیری های بسیار روشن  و ناب روحانیت شیعه و در راس آن، مقام معظم رهبری در رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

ناگفته های وزیر بهداشت از حمایت‌های رهبر انقلاب در جریان مبارزه با کرونا

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در مراسم شب های قدر یکی از جلوه های بسیار ناب و فراموش ناشدنی را از همدلی، همیاری و وفاق جامعه روحانیت دیدیم و این در عرصه بین المللی درخشید.

پای روضه امام حسین(ع) بزرگ شده ایم

وی افزود: همه ما در روضه آقا امام حسین(ع) بزرگ شده ایم. همیشه می گویم اولین اشک هایی که بر گونه ما چکید، اشک مادر بود که در روضه آقا اباعبدالله(ع) در آغوش او بودیم. در زمان کودکی ما در گرمای بالای ۵۰ درجه کاشان که کولر و یخچال هم وجود نداشت و شب ها در پشه بندها بر روی پشت بام می خوابیدیم و وقتی با حالت تشنگی از خواب بیدار می شدیم و به مادر می گفتیم که تشنه مان است و او از کوزه آب می داد و می گفت بگو فدای لب تشنه ات یا اباعبدالله(ع) و از کودکی هنوز جرعه آب ننوشیده ام که نگویم فدای لب تشنه ات با اباعبدالله(ع).

ببینید:

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: همه ما با عشق به اباعبدالله(ع) و اعتقاد به بزرگداشت قیام بی نظیر و بی بدیل این بزرگوار، شکل گرفته ایم و بزرگ شده ایم و این عشق و اعتقاد، در تمام وجودمان رسوخ کرده است اما امسال، سال بسیار سختی را داریم می گذرانیم که شاید بعد از ۱۵۰ سال در دنیا بی نظیر است چون شاهد پاندمی کرونا هستیم.
 

الگوی شیعه واقعی را به دنیا نشان بدهیم

دکتر نمکی تصریح کرد: محرم را به عنوان یک ماه با عظمت برای اهل تشیع و شیعیان کشور با روشی که مقام معظم رهبری هم فرمودند؛ هم عظمت عشق به سالار شهیدان و شهدای کربلا را بتوانیم به گونه ای به تصویر بکشیم و هم، در جهان به عنوان مدافعان سلامت و به عنوان الگویی از شیعه که مراقب سلامت مردم سرزمین مان هستیم، مطرح شویم.

به کمک های روحانیت و هیئت های مذهبی نیاز داریم

وی اضافه کرد: از طرف دیگر ممکن است دشمنان ما از هرگونه حربه برای ضربه زدن به حیثیت تشیع و به خصوص کشوری که پرچمدار راستین حضرت اباعبدالله(ع) است، استفاده کنند. ما و همکاران مان در وزارت بهداشت به عنوان افرادی که معتقد به بزرگداشت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش هستیم، آمادگی کامل داریم که از ظرفیت های بی بدیلی که در روحانیت، جامعه مداحان و هیئت های مذهبی است، کمک بگیریم که هم محرمی با تکیه بر عظمت عاشورا و قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) داشته باشیم و هم شاهد کاهش اضطراب و عدم گرفتاری شیعیان به کرونا باشیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: از روزی که شروع به مدیریت کرونا کردیم تا به امروز، ما و همکاران مان در سخت ترین ایام مدیریت این بیماری قرار داریم. پزشکان و پرستاران تا آخرین نفس به عنوان مدافعان سلامت، ایستاده اند اما در ۶ ماه گذشته، روزها و شب های نفس گیری را گذرانده اند.

وزیر بهداشت: هم عزاداری می کنیم و هم پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنیم

دکتر نمکی همچنین روز چهارشنبه، 8 مردادماه در هم اندیشی با ذاکرین، مداحان و وعاظ در خصوص نحوه برگزاری عزاداری ایام محرم و صفر، اظهار کرد: در راه مبارزه با کرونا، افتخاراتی برای جمهوری اسلامی ایران کسب شد گرچه امروز خیز دیگری از بیماری داریم، اما با دست های خالی، دل های پر از ایمان و از همه مهمتر، همدلی، همسویی و وفاق ملی که تحت لوای رهبر فرزانه انقلاب ایجاد شد، به این دستاورد بزرگ ملی رسیدیم.

وی افزود: وقتی تاریخ ذکر اهل بیت(ع) را مرور می کنیم شاید به اولین خطابه زینب کبری(س) برگردد و جمله زیبایی که آن بزرگوار از کربلا به زبان آورد. وقتی از ایشان پرسیدند که در کربلا چه دیدی ایشان گفت به خدا به جز زیبایی چیزی ندیدم. بنظر من همه کربلا در این یک جمله حضرت زینب(س) نهفته است.

وزیر بهداشت افزود: وقتی تاریخ را ورق می زنید به سفر تاریخی جابر ابن عبدالله انصاری در 20 ماه صفر می رسیم که عطیه ابن سعد ابن جناده، دست او را گرفت و از مدینه با چشم های نابینا راه طولانی را طی کرد و به مزار شهدای کربلا رسید.

دکتر نمکی گفت: شیعه در طول این سالها، سه هدف را برای یاد شهدای کربلا و اهل بیت، دنبال کرده است؛ اول اینکه به آنهایی که این عزیزان را مظلومانه دور از اصل و نسب و مایه های والای انسانی و روحانی معرفی می کردند، بگوید که " اَشهَدُ اَنَّکَ قَد اَقَمتَ الصَّلاةَ وَ آتَیتَ الزَّکاةَ وَ اَمَرتَ بِالمَعروفِ وَ نَهَیتَ عَنِ المُنکَر" و " اشْهَدُ أنَّکَ کُنْتَ نُوراً فی الأصْلابِ الشّامِخَةِ والأَرْحَامِ المُطَهَّرَةِ" و بر منبر و پای منبر داد بزند و در کنار قبور مطهر شهدا و به پاکی و اخلاص اهل بیت شهادت بدهد. دوم اینکه شیعه فریاد بزند " فَلَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً قَتَلَتْکَ وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً ظَلَمَتْکَ، وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً سَمِعَتْ بِذَلِکَ فَرَضِیَتْ بِهِ" و سوم بگوید که ما در راه بزرگمردان عرصه شهادت خواهیم رفت و بگوید "فیا لیتنی کنت ‏معکم فافوز معکم" (ای کاش من هم در کنار تو بودم و با تو رستگار می شدم).

وی خاطرنشان کرد: بعد از سالها فریاد شیعه در مرثیه اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش امسال با پدیده ای به نام بیماری کرونا روبرو هستیم و به عشاق الحسین و آنهایی که برای عشاق الحسین نغمه سرایی می کنند می گویم که در صددیم امسال، محرمی برگزار کنیم که اولا بگوییم که نام و یاد امام حسین(ع) را از همه گلدسته ها و مناره ها فریاد خواهیم زد و کربلا، مظلومیت امام حسین(ع) یاران و اصحاب این بزرگوار را فراموش نخواهیم کرد. دوم اینکه بگوییم نخواهیم گذاشت عشاق الحسین تب کنند یا بیمار شوند.

وزیر بهداشت گفت: متعهدیم که نگذاریم شیعه امام حسین(ع) بخاطر مراسم عزاداری سالار شهیدان، تب کند یا بیمار شود و الگویی ارائه می دهیم که شیعیان سایر کشورها ببینید که ایران اسلامی از خود چه نبوغی بر جای گذاشت و چه زیبا یاد امام حسین(ع) را زنده کرد.

دکتر نمکی یادآور شد: می خواهیم در تاریخ ثبت کنیم که هم یاد امام حسین(ع)، عاشورا، مظلومیت شهدای کربلا را پاس داشتیم و هم از عشاق حضرت اباعبدالله(ع) صیانت کردیم و هم اینکه الگویی ماندگار و نمونه به جهان معرفی کردیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha