سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
معاون سوادآموزی استان قم

حوزه/معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: فعالیت سوادآموزی در زندان ها آسیب ها را کاهش می دهد و منافذ وقوع جرم و جنایات و خطاها را تا مقداری در جامعه مسدود می سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، ‌در راستای تحقق اهداف و سیاست های برنامه های ششم توسعه و ریشه کنی بی سوادی و استان های با میزان باسوادی درحدمیانگین کشوری و مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جلسه ای باحضور معاون سواد آموزی و مدیرکل زندان های واقدامات تامینی و تربیتی استان برگزار شد.

حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان در این نشست مشترک گفت: ارتقاء سطح دانایی و سواد ودانش و پیوند سواد با زندگی  با اجرای دوره های سوادآموزی، تحکیم و انتقال و آموزش مهارت های اساسی زندگی با ایجاد مرکز یادگیری محلی مشارکتی  در زندان ها پیگیری می شود و برای این امور از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد.

 وی اظهار داشت: تربیت و توانمندسازی کارمندان و مددکاران و مددجویان معرفی شده از زندان ها به عنوان آموزش دهنده دوره های سوادآموزی؛ تامین  اقلام آموزشی و نوشت افزار و کتب درسی برای کلاس های سوادآموزی در تمامی دوره ها؛ تامین و پرداخت حق الزحمه آموزش دهندگان؛ و راستی آزمایی مشخصات  افراد معرفی شده توسط زندانها به منظور شناسایی بی سوادان و کم سوادان از ماموریت های حوزه معاونت سوادآموزی تعیین گردید.

معاون سوادآموزی استان بیان کرد: برگزاری کلاس ها ی انتقال، سوادآموزی وتحکیم سواد با انجام تمهیدات لازم؛ نظارت مستمر برفعالیت ها و صدورکارنامه قبولی برای سواد آموزان و تحویل به موقع  به مددجویان؛ پی گیری تداوم سواد آموزی مددجویان آزاد شده با همکاری مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج می تواند نقش موثری درباسوادی  خانواده زندانیان داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین قاسمی نیا گفت: حمایت مادی و معنوی از مراکز یادگیری محلی در زندان به حرفه آموزی ومهارت آموزی  آنان کمک خوبی می کند، توجه به آموزش و سوادآموزی برای زندانیان باید در بازدارندگی از خطاها و تخلفات و تربیت و اصلاح آنان در ابعاد زندگی فردی و گروهی و خانوادگی  جایگاه موثری ایفا کند.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha