جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دعای عرفه در پره سر گیلان

حوزه/ مراسم قرائت دعای عرفه در مجتمع حضرت معصومه سلام الله علیها واقع در پره‌سر استان گیلان با حضور شیعیان و اهل سنت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، عصر پنجشنبه مجتمع فرهنگی تربیتی حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها واقع در پره سر در شهرستان رضوانشهر، میزبان مردم خداجویی از ارادتمندان به اهل‌بیت(ع) اعم از شیعیان و اهل تسنن بود که برای قرائت دعای پرفیض عرفه و مناجات با پروردگار خویش دست بر دعا برداشتند.

 این مرکز فرهنگی میزبان عاشقانی بوده که با چشمانی اشک آلود آمده اند تا غبار از دل بزدایند و در این مراسم معنوی و ملکوتی به راز و نیاز با معبود خویش بپردازند.

 این مراسم پرفیض با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و شرکت کنندگان با زمزمه دعای عرفه و مناجات امام حسین علیه‌السلام توسط مداحان و مرثیه سرایان اهل بیت(ع) کبوتر دل هایشان را به سوی صحرای عرفات پر دادند.

 روز عرفه، ۹ ذی‌الحجه، یک روز پیش از عید قربان است و حج‌گزاران باید از ظهر تا غروب شرعی این روز را در عرفات وقوف کنند.

 دعای امام حسین علیه‌السلام در روز عرفه از بی نظیرترین مناجات ها و دعاهایی است که در روز عرفه و در صحرای عرفات (در ۲۰ کیلومتری مکه) توسط امام حسین علیه‌السلام و همراهانش در بیرون خیمه‌ها خوانده شد.

 عرفه نزد مسلمانان از روزهای پرفضیلت سال محسوب می‌شود و در منابع روایی اعمالی برای آن برشمرده‌اند که با فضیلت‌ ترین آنها دعا و استغفار است.

 زیارت امام حسین علیه‌السلام و خواندن دعای عرفه نیز در این روز بسیار سفارش شده است.

 شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۲ بخش بنام های مرکز و پره سر در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است که حدود نیمی از جمعیت آن را برادران و خواهران اهل سنت شافعی مذهب تشکیل می دهند و اکنون در وضعیت سفید قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha