جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نمازجمعه

حوزه/ ائمه جمعه استان یزد بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی تا ریشه کنی ویروس منحوس کرونا تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، دیروز جمعه دهم مرداد ۹۹ همزمان با دهم ذی الحجه بر اساس اعلام قبلی مسئولان استان، نماز جمعه در سراسر استان یزد لغو شد و تنها در شهرستان های  اردکان، ابرکوه، اشکذر، بافق و بهاباد نماز عید قربان (بدون برگزاری نماز جمعه) برگزار شد.

رسیدگی به فقرا و  اطعام نیازمندان در دستور کار مؤمنان قرار گیرد

حجت الاسلام محمدعلی اخوان بهابادی امام جمعه موقت و مدیر مدرسه علمیه بهاباد در خطبه های نماز عید قربان که با حضور مردم خداجوی شهر بهاباد و بارعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد با تبریک اعیاد ذی الحجه اظهارداشت: رسیدگی به فقرا و  اطعام نیازمندان باید در دستور کار مسلمانان در دهه امامت و ولایت بیشتر قرار بگیرد.

وی با بیان این که  دهه ولایت فرصت مناسبی برای تبیین مبانی امامت و ولایت در جامعه است، اذعلن کرد: این دهه یک جریانی الهی و با عید قربان به‌ عنوان مظهر عبودیت آغاز و با غدیر به‌عنوان خاستگاه و تجلی‌گاه امامت و ولایت به کمال می‌رسد.

امام جمعه موقت بهاباد تأکید کرد: بزرگداشت غدیر نباید تنها به دهه امامت و ولایت ختم شود و فرصت مغتنمی برای تبیین و ترویج بیشتر مبانی مسئله امامت و ولایت در جامعه اسلامی است.

روز مبارزه با نفس و رذایل اخلاقی

حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز عید قربان اظها رداشت: عید قربان، روز مبارزه با نفس و زشت‌ترین و مضرترین رذایل اخلاقی یعنی بخل و خودخواهی است.

وی تصریح کرد: در قرآن کریم بر اطعام به دیگران تأکید شده و بنابر آیات قرآن از جمله اموری که در روز قیامت می‌تواند عذاب و گرفتاری‌های ما را کم کند، اطعام به نیازمندان است.

امام جمعه اردکان خاطرنشان کرد: در این اوضاع سخت اقتصادی و شرایط ویژه بیماری هرکسی به سهم خود تلاش نماید و به نیازمندان کمک کند.

حجت الاسلام شاکر بیان کرد: در کنار مبارزه با نفس باید با دشمنان بیرونی و شیاطین هم باید مبارزه کرد و هم ما باید مانند حضرت ابراهیم (ع) در مقابل فرعون و نمرود زمان یعنی آمریکا و اسرائیل بایستیم.

وی ابراز کرد: ملت ما هشت سال در دوران دفاع مقدس و چهل‌و یک سال پس از پیروزی انقلاب در این میدان مبارزه استقامت ورزیده و روزبه‌روز بر قدرت و عظمتش افزوده‌شده است و طاغوت‌های زمانش ضعیف‌تر شدند.

امام جمعه اردکان گفت: امروز در بعضی از شهرهای استان یزد که در وضعیت قرمز قرار نداشتند، نماز عید قربان اقامه شد و ما تابع نظرات ستاد کرونا هستیم البته گاهی در بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها اختلافاتی پیش می‌آید و ما امروز به دستور شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه  عمل کردیم.

حجت الاسلام شاکر اذعان کرد: مسئولان شهرستان اردکان در موضوع رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اطاعت از تصمیمات ستاد کرونا همه متفق‌ القول هستند و اختلافی وجود ندارد و اگر اختلافی پیش می‌آید از تصمیمات مسئولان بالادستی و کشوری است و این را گفتم تا عده‌ای نخواسته باشند تبلیغ کنند که در میان مسئولین در شهرستان اردکان اختلاف و دعواست.
وی ابراز کرد: در همین جا از زحمات مسئولان بویژه کادر بهداشت و درمان در مهار بیماری تشکر می کنم و مردم هم خدا را شکر همراهی کرده‌اند و از آنها می‌خواهیم هرچه بیشتر همراهی کنند و مسائل بهداشتی را رعایت نمایند.

امام جمعه اردکان بیان کرد:به لطف خدا رعایت مسائل بهداشتی در مساجد و محافل مذهبی بیش از جاهای دیگر است ذهن‌های باانصاف این موضوع را تأیید می‌کنند و چشم‌های حقیقت‌بین می‌بینند که مسائل بهداشتی در اینجاها بیشتر رعایت می‌شود.

*نماز عید قربان در رستاق اشکذر

حجت لااسلام مصطفی دلاوری امام جنعه بخش رستاق در آئین عبادی و معنوی نماز عید سعید قربان که امروز در میعادگاه نمازجمعه شمسی رستاق (مسجد شهداء) برگزار شد اظهار داشت: سه موهبت الهی شامل هدایت الهی، رزق الهی و سوم امتحان الهی است که در روز عید قربان به ما یادآوری می شود که هر سه به یمن وجود حضرت ولی عصر عج می توان به دست آورد و در آنها موفق بود.

وی با گرامیداشت یاد امام راحل ره و شهدا به ویژه شهدای حادثه منا و نیز گرامیداشت یاد و خاطره امام جمعه موقت یزد، حجت الاسلام والمسلمین حاج سید جواد آیت اللهی، حدیثی از رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم را برای نمازگزاران بیان کرد و در ادامه مسئولین دولت و مجلس را به حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم توصیه نمود.

امام جمعه رستاقدر مورد حضور آمریکا در منطقه شرق آسیا و فتنه انگیزی او و دفاع آمریکا از رژیم غاصب صهیونیستی نیز مطالبی بیان کرد و گفت: تجاوز به حریم هوایی پرواز هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران یک بازی است که آمریکا شروع کرد و اگر در آینده جوابی از سوی نظام جمهوری اسلامی ایران داده شد جای گلایه نباید باشد.

مردم پروتکل های بهداشتی را بیش از گذشته رعایت کنند

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی در خطبه های امروز عید سعید قربان شهر ابرکوه اظهارداشت: عید قربان از اعیاد خجسته جهان اسلام است امّا امسال متأسفانه به خاطر شروع کرونا مراسمش در منا در کمال غربت و با حضور تعداد کمی از زائران سعودی انجام شد.

وی بیان کرد: هفته گذشته رژیم تروریستی آمریکا توسط دو جنگنده اف ۱۵ برای یک هواپیمای مسافربری ایران که عازم بیروت بود در آسمان سوریه ایجاد مزاحمت کرد؛ مزاحمتی که اگر خلبان ماهر هواپیما تغییر ناگهانی ارتفاع پرواز نداده بود ممکن بود به فاجعه ای منجر شود!

امام جمعه ابرکوه ابراز کرد: گرچه دولت تروریسم آمریکا اوّلین بارش نیست که چنین اقدامات خصمانه ای از خود نشان داده و نشان داده که تروریسم با لذات است ، امّا  سکوت مرعوبانه مجامع بین المللی در قبال این اقدام شرم آور است.

حجت الاسلام حسینی افزود: البته ترامپ در آستانه انتخابات به دنبال کسب سوژه تبلیغاتی برای قهرمان کردن خود است  امّا عجز این سرکرده نظام شیطانی در برابر قدرت ملّت ایران و جبهه مقاومت بر جهانیان روشن و آشکار شده است.

وی تصریح کرد: دنیا در مقام قضاوت است که ملّت ایران در بدترین شرایط  وخیم  اقتصادی و معیشتی و کرونایی بازهم قهرمانانه سختی‌ها را به جان خریده  و تصمیم فشار حداکثری دشمن نشده‌اند.

امام جمعه ابرکوه گفت: کرونا همچنان در کشور می تازد و خیلی ها به توصیه مسئولین مبنی بر رعایت فاصله اجتماعی توجه نمی کنند که این خلاف وظیفه است و از مردم عزیز می خواهم مراسم گروهی مثل مراسم در بهشت زهرا یا جشن عروسی نداشته باشند تا کمتر شاهد افزایش آمار و قربانی کرونایی باشیم.


انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha