جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم دعای عرفه در اهواز

حوزه/ نظمی دقیق، فاصله‌گذاری منظم، رعایت تمام و کمال دستورات بهداشتی عمومی و فردی، در مصلایی که همگی با ماسک حضور داشتند، کنترل سلامت میهمانان در هنگام ورود و توزیع مواد ضدعفونی کننده و ماسک، هر چند زحمتی نو برای خادمان داشت، اما در عوض به اثبات توان قدرت سازگاری جمع مؤمنان با شرایط موجود و عدم ضرورت تعطیلی مناسک دینی، می‌ارزید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، بحران معنویت درد بزرگ بشر قرن حاضر است که با شیوع کرونا، تجویز قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی و تحت تأثیر قرار گرفتن تجمعات معنوی و مذهبی و البته تعطیلی بی‌سابقه آئین‌های دینی، در حال سرایت به مجامع متدین بود.

روز گذشته اما حرکت انقلابی و پر تلاشی که با همت هیئات، روحانیت، نماینده ولی‌فقیه، سازمان تبلیغات و رسانه‌های همسو، به ثمر نشست و دعای باشکوه عرفه امسال علاوه بر تلألؤ معنوی و جوشش رحمت دعای جمعی، اثر بی‌نظیر دیگری نیز از خود بر جای گذاشت.

دیروز، مصلای شهر، شاهد جلوه‌ای بدیع از برگزاری نجوای عارفانه سیدالشهداء بود که دهمین سالگی‌اش، مصادف شده با قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا...

هیأت انصار المهدی(عج) که سال‌هاست با هدایت روحانیون انقلابی، بار برگزاری مراسمات آئینی بزرگ شهری را مفتخرانه بر دوش می‌کشد، در دو راهی تعطیلی تجمع مؤمنین و همت برای ارائه روشی مطابق با شرایط موجود، دل را به دریا زده و مراسم را با نظمی کم‌نظیر بر پا کرد.

عرفه، دعا، مناجات، میهمانان جا مانده از فیض شب قدر و روضه‌خوان و میزبانان، همان‌ها هستند که سالهای گذشته نیز گرد هم می‌آمدند؛ اما همین همراهان هرساله شب‌های رمضان و عصر عرفه، امسال جلوه‌ی دیگری خلق نمودند.

نظمی دقیق، فاصله‌گذاری منظم، رعایت تمام و کمال دستورات بهداشتی عمومی و فردی، در مصلایی که همگی با ماسک حضور داشتند، کنترل سلامت میهمانان در هنگام ورود و توزیع مواد ضدعفونی کننده و ماسک، هر چند زحمتی نو برای خادمان داشت، اما در عوض به به‌رخ کشیدن قدرت سازگاری جمع مؤمنان با شرایط موجود و عدم ضرورت تعطیلی مناسک دینی، می‌ارزید.

الحاصل، آنچه امسال در روز عرفه برگزار شد، تنها یک دعای دسته‌جمعی نبود؛ که قدرت‌نمایی نهادهای مذهبی و مؤمنینی بود که الگویی موفق برای برگزاری آئین‌های مذهبی در دوران کرونا، با رعایت حرفه‌ای اصول بهداشتی ارائه کردند.

آری، نباید اجازه داد تا این بیماری منحوس، عطش بی‌حد انسان به معنویت را تشدید کند و باید ثابت کرد، روحیه جهادی و انقلابی در هر زمینه‌ای، راه گشاست...

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha