جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
یعقوبی

حوزه/ امام‌جمعه بجنورد با اشاره به افزایش دوچرخه‌سواری بانوان در سطح شهر، با تأکید بر اینکه باید مکان‌های مناسبی برای دوچرخه‌سواری بانوان ایجاد شود، گفت: ابتدا محل مناسب برای دوچرخه‌سواری بانوان ایجاد شده و سپس جلوی دوچرخه‌سواری در خیابان و معابر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر استان با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم کارها به سامان برسد باید همه با هم دست‌به‌دست هم دهند و این بار را بردارند، اظهار کرد: ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر بهانه‌ای است برای اینکه مردم به میدان آمده و تذکر لسانی بدهند و قوه قضاییه هم به‌عنوان قانون در کشور از آنها حمایت کند.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر تنها با حرف و سخنرانی در جامعه پیاده نمی‌شود، گفت: برای تحقق این مهم هم کار فرهنگی و هم سرهنگی نیاز است.

وی با اشاره به اینکه اقتدار نظام باید در جامعه خود را نشان دهند، اضافه کرد: فرهنگ و سرهنگ باید با هم به‌عنوان دو بال در عرصه امربه‌معروف و نهی از منکر عمل کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به اعضای این ستاد، اظهار کرد: کارها و مسئولیت‌ها را در حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر به هم واگذار نکرده و به گردن هم نیندازیم؛ زیرا امربه‌معروف و نهی از منکر وقتی خود را نشان می‌دهد که تعاون بَر بِر باشد.

وی تصریح کرد: ستادها و نهادها و شوراها را به‌عنوان حلاّل مشکلات ندانید، چراکه این ستادها آمده‌اند تا به مسئولین کمک کنند با کمک هم جلوی معاصی را بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: این بار بر زمین‌مانده تشریک‌مساعی و همت همگانی می‌خواهد و همه با هم باید این بار را به منزل برسانیم.

وی اضافه کرد: ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر لشکر نیست که همه کارها را انجام دهد، به همین دلیل باید مفاسد را به همکاری همدیگر رفع کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه همه باید احساس مسئولیت کنند، گفت: دین ما می‌گوید مهم‌ترین پایه دین‌داری امربه‌معروف و نهی از منکر است؛ ازاین‌رو باید اهتمام همگانی نسبت به این فریضه مهم افزایش یابد.

امام‌جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش دوچرخه‌سواری بانوان در سطح شهر، اظهار کرد: باید مکان‌های مناسبی برای دوچرخه‌سواری بانوان در سطح استان ایجاد شود.

وی افزود: همان‌گونه که پیامبر اکرم (ص) تأکید داشت اول مسجد قبا بسازید و بعد مسجد ضرار را خراب کنید، در مورد این موضوع هم باید ابتدا محل مناسب برای دوچرخه‌سواری بانوان ایجاد شده و سپس جلوی دوچرخه‌سواری در خیابان و معابر گرفته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه فقط برخورد سلبی و نهی فایده ندارد بلکه باید راه‌های اصلاح یک موضوع هم مدنظر قرار بگیرد، اضافه کرد: چه اشکالی دارد شهرداری پارک ویژه بانوان بسازد تا بانوان بتوانند با فراغ بال در این مکان‌ها به دوچرخه‌سواری بپردازند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha