جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ دیدار استاندار قم با آیت الله اعرافی

حوزه / استاندار قم به تصمیم‌گیری‌هایی که در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گرفته‌شده اشاره کرد و گفت: مدارس شهرهایی که وضعیت سفید دارند از ۱۵ شهریور به‌صورت حضوری بازگشایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، بهرام سرمست پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که به‌صورت ویدیو کنفرانسی و با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ابتدا از سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب که در سخنرانی دیروز خودشان بر ضرورت تبعیت از تصمیمات ستاد ملی کرونا تأکید داشتند، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: از شهروندان عزیز که در دو مراسم روز عرفه و عید قربان به‌خوبی موارد و اصول بهداشتی را رعایت کردند، کمال تشکر و قدردانی را دارم.

سرمست افزود: وضعیت استان قم در خصوص کرونا نارنجی است و نیاز داریم برای وارد نشدن به وضعیت قرمز و خروج از وضعیت فعلی بیش‌ازپیش موارد بهداشتی را رعایت کنیم.

وی تأکید کرد: در ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز گزارشی که استان‌های مختلف دادند به این صورت بود که در برخی از استان همچنان شاهد افزایش بیماران هستیم و در واقع روند به‌صورت صعودی است.

استاندار قم تصریح کرد: در برخی از استان‌ها نیز شیب ابتلای افراد کند شده است که نشان می‌دهد در این استان‌ها مردم همراهی خوبی با ستاد مبارزه با کرونا داشته‌اند.

وی به تصمیمات گرفته‌شده در جلسه امروز اشاره کرد و گفت: در جلسه امروز مقرر شد مدارس شهرهایی که وضعیت سفید دارند از ۱۵ شهریور به‌صورت حضوری بازگشایی شود و علاوه بر این کادر آموزشی و اداری مدارس نیز از این تاریخ در سراسر کشور در مدارس حاضر شوند.

سرمست خاطرنشان کرد: در خصوص شهرهایی که وضعیت سفید ندارند ابلاغیه‌ای صادر خواهد شد که در آن کاملاً نحوه برگزاری کلاس‌ها مشخص‌شده است اما در خصوص شهرهایی که وضعیت قرمز دارند تصمیم بر این شد که کلاس‌ها به‌صورت غیرحضوری برگزار شود.

وی در خصوص وضعیت دانشجویان نیز بیان داشت: تأکید رئیس‌جمهور بر این بود که هر دانشجویی که در محل سکونت خود امکان مهمان شدن دارد، دستورالعملی ابلاغ شود که این کار انجام شود تا جابجایی به حداقل برسد.

استاندار قم تصریح کرد: در خصوص عزاداری ماه‌های محرم و صفر نیز مقرر شد که کمیته امنیتی و انتظامی با همفکری وزارت بهداشت و متولیان امر به‌طوری برنامه‌ریزی کنند که عزاداری صورت بگیرد و متولیان برگزاری عزاداری‌ها به حفظ سلامت عزاداران متعهد بشوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha