پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عزت زمانی

حوزه/ تاکنون ممنوعیتی برای دسته های عزاداری از سوی دولت و وزیر بهداشت اعلام نشده است و هیأت های عزاداری هم حساسیت لازم را برای رعایت مسائل بهداشتی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  حجت الاسلام رضا عزت‌زمانی در نشستی با خبرنگاران که با موضوع برگزاری مراسم دهه محرم در اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، بر لزوم برگزاری هر چه بهتر و بیشتر عزاداری سالار شهیدان امام حسین(ع) با رعایت و قوانین بهداشتی در استان قم از سوی هیأت های عزاداری و مداحان کشوری و استانی تأکید کرد و گفت: همه دوستداران اهل بیت(ع) خود را ملزم به تبعیت از دستور ستاد ملی مقابله با کرونا می دانند و تمام تلاش ها برای برگزاری شعائر اهل بیت(ع) با رعایت کامل مسائل بهداشتی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم، پیروی از دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا را امری لازم و ضروری برای برپایی شعائر الهی دانست و  اظهارداشت: سلامت در ارتباط با جان مردم است و برای همین هر چیزی که کارشناسان وزارت بهداشت برای برگزاری مراسم های محرم اعلام کنند، خود را ملزم به اجرای آن می دانیم.

وی با بیان این که رهبر انقلاب، مراجع، علما بر برگزاری عزاداری سالار شهیدان در ماه محرم تأکید دارند، افزود: تا کنون ممنوعیتی برای دسته های عزاداری از سوی دولت و وزیر بهداشت اعلام نشده است و هیأت های عزاداری  هم حساسیت لازم را برای رعایت مسائل بهداشتی دارند.

حجت الاسلام عزت‌زمانی اظهار داشت: با نزدیک شدن به ایام تاسوعا و عاشورا شرایط برای برگزاری و امکان حضور دسته های عزاداری پایش می شود ولی آنچه به نظر قطعی می رسد، عدم امکان برگزاری مراسم های تاسوعا و عاشورا مانند سال های گذشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم، گفت: امسال به دلیل ویروس کرونا و حفظ جان مردم اگر چه به مانند سالهای گذشته هیأت در حرم حضرت معصومه(س) و بقعه های متبرک نمی توانند به صورت کامل و فراگیری حضور یابند، اما سعی این است هر چند با وجود محدودیت هایی این مراسم در حرم پی گیری شود.

وی با اشاره به ورود قم به منطقه هشدار شیوع کرونا و احتمال ورود مجدد قم به جمع استان های قرمز، افزود: باید یک جریان مردمی به کمک مدافعان سلامت استان  ایجاد شود تا همه نسبت به رعایت مسائل بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قم گفت: در این رابطه تلاش شد جلسه های متعددی با مجموعه های مختلف استان از جمله هیئت های عزاداری، مداحان و مسئولان مرتبط صورت گیرد و این جلسه ها همچنان ادامه دارد تا مراسم محرم با بالاترین کیفیت بهداشتی برگزار شود.

حجت الاسلام عزت‌زمانی افزود: در استان قم آمادگی کامل وجود دارد تا با رعایت تمام ضوابط بهداشتی تعیین شده توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا، ظرفیت ها برای برگزاری مناسب عزاداری محرم فراهم شود.

وی با بیان اینکه برای ایجاد ظرفیت های مناسب اجرای ماه محرم در کشور و استان اجماع عمومی حاصل شده است، اظهار داشت: استان قم تجربه برگزاری جلسات را در شرایط خاص دارد که نمونه آن احیاء شب های قدر و فعال بودن مسجد در خدمت رسانی به حفظ تمام شرایط بهداشتی بوده است، از این تجربه برای برگزاری مناسب عزاداری دهه محرم استفاده می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قم گفت: اگر چه ستاد، دستورالعمل های بهداشتی را تعیین کرده، ولی معتقدیم سخت ترین ضوابط در بین دستورالعمل های بهداشتی، توسط هیات های مذهبی نوشته و اجرا شده و همین مسئله موجب رفع بسیاری از مسائل شده است و این موضوع به دلیل اهتمام جدی هیأت های مذهبی به بحث سلامت است.

حجت الاسلام عزت‌زمانی اظهار داشت: از جمله فعالیت های هیأت ها بعد از نوشتن دستور العمل بهداشتی، تولید ماسک و خرید وسایل مورد نیاز مانند تب سنجی است. همه این تلاش ها برای برگزاری باشکوه عزاداری محرم است. تا مردم از نظر سلامت با مشکلی مواجه نشوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قم با بیان این  که از دیگر فعالیت این هیأت ها، توجه به موضوع خدمت رسانی مومنانه است، گفت: در این رابطه فعالیت های بسیار خوبی صورت گرفته و قرار است در ماه  محرم نیز این برنامه با قوت بیشتری تداوم پیدا کند.

وی افزود: قرار است، نذرهای مردم هم به سمت مواسات و نذورات بهداشتی هدایت شود و در این رابطه قرار است همه ظرفیت های استانی نیز شناسایی و پای کار بیایند.

حجت الاسلام عزت‌زمانی با بیان این که  استفاده از ظرفیت محرم برای ترویج جریان مقاومت و استفاده از ظرفیت های مردمی برای تحقق آرمان های انقلاب است، گفت: انقلاب اسلامی با پشتوانه مکتب عاشورا در مقابل طاغوت ایستاده است و توانسته جلوی بسیاری از تحریف ها را هم بگیرد.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha