جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
از جمعه آینده مساجد و کلیساهای پایتخت نیجریه بازگشایی می‌شوند

حوزه/  فرماندار لاگوس پایتخت نیجریه در سخنانی خبر از بازگشایی مساجد و کلیساها در این ایالت داده است. گفته می‌شود مساجد برای نماز جمعه و کلیساها برای دعای یکشنبه بازگشایی می‌شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از ghanaweb، فرماندار لاگوس پایختت نیجریه اعلام کرد که اماکن عبادی (مساجد و کلیساها) از جمله ۷ آگوست (۱۷ مرداد) بار دیگر بازگشایی می‌شوند.

باباجید سانوو اولو فرماندار ایالت لاگوس در جریان یک جلسه توجیهی درباره موضوع ویروس کرونا از این موضوع پرده برداشت.

درحالی که قرار است هفته آینده مساجد از جمعه بازگشایی شوند، به گفته فرماندار کلیساها نیز روز یکشنه ۹ آگوست فعالیت شان آغاز خواهند کرد.

فرماندار ضمن بیان اینکه رهبران مذهبی باید ضد عفونی کننده دستی و دماسنج‌ها برای بررسی تب را در دسترس قرار دهند، افزود: دولت ایالتی تضمین می‌کند که فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

وی گفت: ما فقط ۵۰% ظرفیت کلیساها و مساجد را مجاز به استفاده می‌دانیم. کلیساهایی نیز که دعاش شنبه برگزار می‌کنند نیز برای مراسم دعای هفته بازگشایی خواهند شد.

 وی ترکید کرد اماکن عبادی تنها اجازه دارند در زمان مراسم و نمازهای برنامه‌ریزی شده فعالیت داشته باشند که تنها یک بار در هفته برگزار می‌شوند. به این ترتیب کلیساها تنها حق برگزاری دعای روز یکشنبه و مساجد نیز مجوز برگزاری نماز جمعه را خواهند داشت.

دولت نیجریه اعلام کرد که کلیه مراکز مذهبی باید شرایط بهداشتی را کاملا رعایت کنند. تجماعت منظم مجاز به برگزاری هستند، اما هشدارها و سایر خدمات هنوز برجای خود باقی خواهند ماند.

به شهروندان توصیه شده در صورتی که که ۶۵ سال و یا بیشتر دارند در نمازها شرکت نکرده و در خانه نماز اقامه کنند. همچنین توصیه شده که در فضاهای آزاد و مناطق با تهویه مطبوع نماز اقامه شود.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha