پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصویری از مسجد بلکبرن در عید قربان که واقعیت را وارونه نشان می‌داد

حوزه/ در تصویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی مربوط به نماز جماعت روز عید قربان، تصویر از زاویه‌ای منتشر شده که به نظر می‌رسد نمازگزاران در مسجد بلکبرن در انگلیس فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکرده اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از lancashiretelegraph، اعضای جامعه اسلامی بلکبرن در شمال غربی انگلستان نارضایتی‌ خود را نسبت به انتشار یک عکس از نماز مسلمانان در عید سعید قربان که حقیقت را وارونه نشان می‌داد ابراز داشتند.

در تصویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، زاویه دید به گونه‌ای تنظیم شده که به نظر می‌رسد بسیاری از مسلمانان بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی در نماز جماعت عید شرکت کرده‌اند، اما بررسی دقیق‌تر از تصاویر گرفته شده از دوربین‌های مداربسته همان نمازخانه به وضوح نشان می‌دهد که نمازگزاران در مکان‌های اختصاص داده شده جداگانه‌ای به نماز ایستاده‌اند و هر کسی روی سجاده خودش قرار دارد.

گفتنی است در حالی که مساجد در سراسر انگلستان جمعه میزبان نماز عید سعید قربان بودند، در مساجد بلکبرن، داوطلبان برای اجرای دستورالعمل‌های دقیق در مورد عبادتگاه‌ها و نمازخانه‌ها اعلام آمادگی کرده و ظرفیت مساجد در داخل و خارج از ساختمان‌ها محدود بود.

تصویر مذکور که در راستای سیاه نمایی جامعه اسلامی منتشر شده بود، پس از هشدار یکی از کاربران که صبح همان روز در آن مسجد نماز خوانده بود و هشدار داده بود، به سرعت حذف گردید. و تصویر درست گرفته شده از دوربین مدار بسته جای این تصویر را گرفت تا هر گونه نگرانی را از بین ببرد.

حسن دسای ، دبیرکل مسجد نورالاسلام در این باره به خبرنگاران گفت: تصویر گرفته شده در روز عید واقعا ناامیدکننده بود. و در این کار در برابر تلاش‌های کمیته مسد نورالاسلام و داوطلبان، ناعادلانه بود. اما وقتی عکس هوایی به وضوح بارگذاری شد که فاصله گذاری اجتماعی را نشان می‌داد، دیدن حمایت اجتماعی بسیار جالب بود.

دسای، ضمن اینکه از داوطلبان به خاطر زحمات‌شان قدردانی می‌کر، اعلام کرد که مسجد دستورالعمل‌های بهداشتی را به صورت دقیق رعایت کرده، مواد ضدعفونی کننده، ماسک صورت، ضدعفونی سازی مسجد، فاصله گذاری اجتماعی و اقدامات بعدی را به درستی انجام داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha