پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مسلمانان ویکتوریا با بسته‌های هدیه عید قربان را جشن گرفتند

حوزه/ درحالی که به دلیل شیوع ویروس کرونا، مسلمانان در ملبورن استرالیا نمی‌توانستند در جشن‌های عید سعید قربان شرکت کنند، آن‌ها با ارسال بسته‌های هدیه خانواده‌ها را شاد کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از sbs، درحالی که به دلیل شیوع ویروس کرونا جشن‌های عید سعید قربان جمعه این هفته با تغییرات زیادی در جوامع اسلامی سرتاسر جهان روبرو شد، مسلمانان در ملبورن استرالیا برای کمک رسانی به هموطنان‌شان خلاقیت به کار برده و با تهیه بسته‌های هدیه خانواده‌ها را شاد کردند.

آژانس خدمات اجتماعی مسلمانان استرالیا که از زمان تعطیلی‌ها تاکنون به شکل خستگی‌ناپذیری در تلاش برای کمک‌رسانی بوده‌است،  در آخرین لحظه تصمیم گرفتند تا هدایای عید را به هر خانوار تحویل بدهند.

داوطلبانان ۱۵۰۰ کیسه را با شیرینی‌های خاورمیانه‌ای، آثار هنری، صنایع دستی و اسباب بازی برای کودکان بسته بندی کردند و روز جمعه آنها را به ۹ برج از جمله ساکنان غیرمسلمان تحویل دادند.

عبدالغفار اوریش مدیر پروژه  «ارتباط جوانان اسما» گفت: که دیدن هیجان در چهره کودکان از مشاهده این هدایا فوق‌العاده بود.  والدین‌شان هم می‌گفتند که بسیار ممنونیم که عید را به خانه‌های ما آوردید.

اوریش گفت: تلاش مردم برای ماندن در خانه در این زمان خودش یک نوع عمل نیکوکارانه و از خودگذشتگی محسوب می‌شود که با مضامین جشنواره قربان متناسب است.

مسلمانان استرالیا عید امسال را در حالی در منازل‌شان سپری کردند که هر ساله بیش از ۲ هزار نفر از آنان در جشن‌های سالانه عید سعید قربان از برج‌های محل سکونت‌شان در ملبورن در زیر برج‌های فلمینگتون جمع می‌شدند.

جامعه اسلامی مسجد پرستون (ویکتوریا) در استرالیا نیز از مردم خواسته بود که از کنفرانس‌های ویدئویی برای دید و بازدید عید استفاده کنند.

مصطفی فهور رئیس مسجد پرستون گفت: انجمن مسجد در شمال شهر در حال برگزاری کنفرانس‌های ویدئویی به منظور گردهم آوردن خانواده‌های مسلمان در روز عید از طریق فضای مجازی بود. البته ناراحت نشدیم که نتوانستیم در مسجد حضور یابیم و بودن در کنار خانواده خودش یک امتیاز محسوب می‌شد.

وی گفت: این بخشی از دین ماست که برای محافظت از جامعه و کشور خودمان از قوانین تبعیت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha