سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نیوزیلند روزانه ۵ هزار دلار برای عامل کشتار مسلمانان هزینه می‌کند

حوزه/ اسنادی که اخیرا منتشر شده نشان می‌دهد که وزارت اصلاحات و زندان‌های نیوزیلند برای نگهداری از عامل تیراندازی و کشتار مسلمانان در مارس ۲۰۱۹، بودجه اضافی معادل ۳.۶ میلیون دلار خواسته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از stuff، دولت نیوزیلند میلیون‌ها دلار بودجه اضافی برای مدیریت نگهداری از تیرانداز مسجد کرایست چرچ در زندان قرار داده است.

یک مقاله کابینه از سپتامبر ۲۰۱۹ که به طور علنی در تاریخ ۳۱ جولای منتشر گردید افشا کرد که این تیرانداز خطر زیادی فراتر از سطح معمول که وزارت اصلاحات و زندان‌ها قبلا مدیریت کرده، نشان داده است و در نتیجه تقریبا ۳.۶ میلیون دلار بودجه برای مدیریت اقامت وی در زندان طی دو سال گذشته به این وزارتخانه داده شده است.

به این ترتیب روزانه به طور متوسط حدود ۴ هزار و ۹۱۶ دلار، بیش از ۱۴ برابر میانگین روزانه ۳۳۸ دلار که برای هر زندانی محکوم به تصویب رسیده، هزینه مراقبت از وی در زندان می‌شود.

این بودجه در سال مالی ۲۰۱۹ به میزان ۱.۹ میلیون دلار و در سال مالی ۲۰۲۰ برابر با ۱.۶ میلیون دلار است.

سخنگوی این وزارتخانه گفته که زندانی مطابق قانون اداره اصلاحات و زندان‌ها مدیریت می‌شود اما حاضر نشد جزئیات بیشتری در این رابطه به خبرنگاران ارائه دهد و مدعی شد که هر گونه اطلاعات خطر جدی و قابل توجهی را برای مدیریت این شخص ایجاد می‌کند و باعث به خطر افتادن امنیت کارمندان و مردم خواهد شد.

گفتنی است مهاجم تیراندازی به مساجد النور و لینوود در شهر کرایست چرچ در نیوزیلند در مارس ۲۰۱۹، در روز جمعه به روی نمازگزاران آتش گشوده و ۵۱ نفر را به خاک و خون کشید و ده‌ها تن دیگر را مجروح ساخت.

این مرد استرالیایی تبار حامی برتری نژاد سفید در نیوزیلند، به ۵۱ اتهام قتل، ۴۰ فقره اقدام به قتل و یک مورد ارتکاب عمل تروریستی در اواخر این ماه محکوم خواهد شد.

اخیرا نخست وزیر نیوزیلند اظهار داشته که احتمال فرستادن این فرد به زندان استرالیا، که زادگاه او محسوب می‌شود دور از تصور نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha