سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کد خبر: 912734
۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱
دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور

حوزه/ وزیر کشور با صدور پیامی در آستانه روز خبرنگار، ضمن پاسداشت نقش بی بدیل خبرنگاران در اعتلای جامعه از تلاش های بی وقفه و خستگی ناپذیر آنان قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی، با صدور پیامی در آستانه روز خبرنگار با اشاره به گذشت بیش از دو دهه از شهادت مظلومانه خبرنگار شهید؛ محمود صارمی، هفدهم مرداد ماه، سالگشت عروج این شهید عرصه قلم و رسانه و روز خبرنگار، را فرصت مغتنمی برای بازشناسی ارزش های خبرنگاران و پاسداشت نقش بی بدیل آنها در اعتلای جامعه و قدردانی از تلاش های بی وقفه و خستگی ناپذیر این عزیزان، بر شمرد.

وزیر کشور در این پیام با توصیف خبرنگاران به مثابه چشم بینا و گوش شنوای جامعه که می توانند با استفاده از ظرفیت خود، زمینه اصلاح مستمر مسیر حرکت افکار عمومی را فراهم کنند، خاطر نشان کرد: خبرنگاران با شناخت نیازهای مردم و انتقال دو سویه انتظارات، خواست ها و نیازها بین مردم و مسئولان، نقش ویژه خود را در تعالی کشور ایفا کنند.

رحمانی فضلی ادامه داد: در این میان صداقت و واقع نگاری، امید آفرینی و اعتماد زائی، رعایت عدل و انصاف و سودمندی برای جامعه، واجد اهمیتی وافر است و تاثیر گذاری مثبت تلاش شبانه روزی خبرنگاران و اصحاب رسانه، رهین آن خواهد بود.

وزیر کشور در پیام تبریک روز خبرنگار با نام بردن از خبرنگاران به عنوان میدان داران عرصه شکل گیری افکار عمومی، تصریح کرد: اصحاب رسانه، مسئولیتی تام در قبال منافع ملی، توسعه کشور، باورها و اعتقادات مردم و ارزشها و اخلاق جامعه دارند و این مهم جز با فهم دقیق مسائل کشور، ارتقای سواد رسانه ای، کار رسانه ای هوشمندانه و مسئولانه و مقابله با تحریف واقعیت های کشور، میسر نخواهد شد.

رحمانی فضلی با اشاره به انجام وظایف خطیر وزارت کشور در گستره وسیع و متنوعی از ماموریتها و عرصه های مهمی همچون تأمین امنیت، اجرای سیاست های دولت و نظام در مناطق مختلف کشور، برگزاری انتخابات، مدیریت حوادث و بحران ها و مجموعه ای از فعالیت های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و در مقطع زمانی فعلی، مدیریت مناطق کشور در مواجهه با تحریم های ظالمانه علیه مردم ایران اسلامی و مشارکت در روند مقابله با ویروس همه گیر کرونا، خاطر نشان کرد: انجام این وظایف، جز با نقش آفرینی رسانه ها و همراهی و همکاری خبرنگاران به عنوان نمایندگان افکار عمومی میسر نمی شود.

وزیر کشور همچنین ضمن مرور گسترش سازمان وزارت کشور از مرکز تا عمق مناطق مختلف کشور؛ از پایتخت تا دورافتاده ترین روستاها، از ستاد وزارت کشور و استانداری ها تا بخشداری ها و دهیاری ها، تصریح کرد: نباید از اهمیت و کارکرد ویژه رسانه های محلی و خبرنگاران آنها در سراسر کشور در ارائه تصویری واقع بینانه از مشکلات و موانع موجود در مناطق دور و نزدیک کشور و انعکاس تلاش های خدمتگزاران غافل شد.

وی در پایان پیام خود آورده است: اکنون و در آستانه روز خبرنگار که امسال متبرک به ایام دهه امامت و متقارن با عیدبزرگ غدیر است، مراتب قدردانی و سپاس ویژه خود را از همراهی و تلاش جملگی خبرنگاران، عکاسان و تصویر برداران رسانه های مختلف، بخصوص اعضای گروه های خبری حوزه وزارت کشور ابراز و برای جملگی، آرزوی توفیق سلامت و بهروزی می کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha