پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مطالعه جدید اثرات حمله به مساجد کرایست چرچ  در بازماندگان را بررسی می‌کند

حوزه/ یک تیم مطالعاتی از محققین دانشگاهی در نیوزیلند قرار است مطالعه جدیدی را به منظور ارزیابی تاثیرات مداوم حملات به مساجد کرایست چرچ بر روی بازماندگان و خانواده‌های آن‌ها آغاز کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  nzherald، یک مطالعه جدید با بودجه ۱۰۰ هزار دلار، به منظور ارزیابی تاثیرات مداوم حملات به مساجد کرایست چرچ بر روی بازماندگان و خانواده‌های آن‌ها آغاز شده است.

تیمی به سرپرستی دکتر رقیه سلیمان هیل  محققی از دانشگاه اوتاگو در کرایست چرچ  در نیوزیلند، قرار است در مورد اثرات روانی، جسمی، فرهنگی و اجتماعی بر روی کسانی که عزیزان‌شان را در تیراندازی‌های مرگبار ۱۵ مارس ۲۰۱۹ در دو مسجد لینوود و النور از دست دادند، تحقیقاتی را آغاز کنند.

تیم دکتر سلیمان هیل امیدوار است با حدود ۲۵۰ عضو خانواده بزرگسال بازماندگان مصاحبه کند.

این مطالعه همچنین شامل خانواده نسبی درگذشتگان نیز می‌شود که احساس مسئولیت جدی خانواداگی در جوامع مسلمان را اثبات خواهد کرد، زیرا پس از این حملات خونین بسیاری از آن‌ها به منظور پشتیبانی از خویشاوندانشان در محل حاضر شدند.

دکتر سلیمان هیل می‌گوید: مصاحبه‌های اولیه با عزیزان بازماندگان تأثیرات قابل توجهی را نشان داده است.

وی گفت: "ما می دانیم افراد مجروح یا حاضر در مساجد دارای تجربه های بسیار آسیب زایی بوده اند و بسیاری از آن‌ها تا حد مرگ ترسیده بودند. به احتمال زیاد بسیاری از این افراد در معرض اختلالات سلامت روان قرار خواهند داشت. بنابراین ما همچنین می‌خواهیم تاثیر این آسیب‌ها را بر روی کسانی که از نزدیک با بازماندگان زندگی می‌نند بررسی کنیم که احتمالا اثرات باقیمانده در آن‌ها نیز قابل توجه و طولانی خواهند بود."

روانپزشکان و روانشناسان بالینی، دستیاران پژوهشی مسلمان و پرستاران متخصص سلامت روان بخشی از این گروه مطالعاتی را تشکیل می‌دهند.

شرکت کنندگان در این مطالعه قرار است از خدمات پشتیبانی معنوی و هر گونه نیاز مشاوره‌ای برخوردار باشند.

گفتنی است بنیاد تحقیقات پزشکی کانتربری در نیوزیلند به تازگی بودجه تقریبا ۱ میلیون دلاری را به محققان بهداشت و درمان محلی اختصاص داده و از جمله آن ۹۲ هزار دلار بودجه برای مطالعه درباره حملات مسجد بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha