جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رزمایش بزرگ مواسات و همدلی در مصلای قدس شهر قم

حوزه/ در روایت نقل است که اگر یک فردی گره از کار مومنی برطرف کند و مشکل مومنی را برطرف کند، عبادت تمام عمر دنیا را کرده است و این ارزش خدمت به خلق است.

خبرگزاری «حوزه» سمنان - / پیامبر گرامی اسلام فرمودند که «هرکسی مشکل یک مومنی را حل کند، مانند این است که عبادت تمام عمر دنیا را بجا آورده است»، اگر یک فردی گره از کار مومنی برطرف کند و مشکل مومنی را برطرف کند، عبادت تمام عمر دنیا را کرده است و این ارزش خدمت به خلق است.

حضرت موسی علیه السلام معروف است به «کلیم الله»، «کلیم الله» یعنی کسی که با خدا سخن میگوید و یک روزی یک سوالی در ذهنشان بود و نمی‌توانست به خدا بیان کند، وقتی یک روز در کوه برای مناجات رفت، مِن مِن میکرد و خدا فرمود چه می خواهی؟ حضرت موسی گفت می‌خواهم سوالی بپرسم اما خجالت میکشم؛ خدا فرمود که بگو و حضرت موسی گفت می‌خواهم سوال کنم اگر من به جای تو بودم و تو به جای من بودی؛ یعنی شما بنده بودی و من خدا بودم تو  چه میکردی که خدای خود را راضی کنی؟ و چه عملی انجام می‌دادید ک خدای تو از تو راضی شود؟ خداوند متعال در پاسخ به حضرت موسی(ع) فرمود «من به مخلوقاتش خدمت میکردم و این تنها چیزی است که من را راضی میکند».

در حال حاضر با این اتفاق ویروس کرونا، که یک مسئله جهانی است، متاسفانه می بینیم عده زیادی از مردم آسیب جدی دیدند و در این غصه یکی از چیزهایی که حضرت آقا خواسته اند؛ همدلی و مساوات مومنانه است، اینکه دست همدیگر را بگیریم این سفارش اسلام است.

همه ما نسبت به یکدیگر مسئولیم و باید به فکر همدیگر باشیم، مؤمن نسبت به مؤمن باید آن وظایفی که به عهده دارد را رعایت کند و یکی از وظایفی که داریم این است که دست گیری کنیم و مشکل مومنان را خودمان را حل کنیم.

در هر صورت هم سفارش اسلام است و هم سفارش رهبری که فرمودند مرحله اول کرونا که ملت بسیار خوب امتحان پس دادند، الان هم در مرحله دوم نیز مردم پیش آمدند و به فضل الهی این بار به هم در مقابل خدا ولی او رو سفید شویم.

یادداشت از ناصر مؤمنیان

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha