جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سخنرانی آیت الله موسوی جزایری در آیین افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه قرآن کریم در اهواز

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، با بیان اینکه تصمیم داریم سطح علمی حوزه علمیه خوزستان را افزایش دهیم، گفت: إن‌شاءالله با توجهات حضرت امیرالمؤمنین(ع) حوزه‌ای خواهیم ساخت در سطح کشور و بلکه جهان بدرخشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، در آیین عمامه گذاری جمعی از طلاب مدارس علمیه اهواز، با تبریک عید سعید غدیر، در خصوص علت انتخاب سالروز عید غدیر برای مراسم عمامه گذاری اظهارداشت: در روز عید غدیر پیامبر اکرم عمامه مبارک را از سر برداشتند وبر سر مبارک حضرت امیر قرار دادند؛ ازاین‌رو برای تأسی به رسول اکرم ما نیز همه‌ساله در این روز عمامه گذاری داریم و از طلاب عزیز رهروی آن حضرت را انتظار داریم.

وی با بیان اینکه «عمامه» نشانه علم و تقواست، گفت: اگر طلبه‌ای از جهت علمی استعداد خوبی داشت اما متقی نبود، آیا او معمم می‌شود!؟ «هرگز»؛ چراکه علم و تقوا دو ویژگی اساسی در وجود طلاب است که اگر یکی نقض شود، اثر دیگری نیز از بین می‌رود.

آیت‌الله موسوی جزایری، با تأکید بر اینکه تصمیم داریم سطح علمی حوزه علمیه خوزستان را افزایش دهیم، اظهارداشت: إن‌شاءالله با توجهات حضرت امیرالمؤمنین(ع) حوزه‌ای خواهیم ساخت در سطح کشور و بلکه جهان بدرخشد.

رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، افزود: گام نخست در ارتقاء سطح علمی حوزه علمیه خوزستان، افزایش مراکز تخصصی است که این مهم نیازمند مساعدت هرچه بیشتر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه می‌باشد.

آیت‌الله موسوی جزایری، در پایان با اشاره روحیه جهادی حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، گفت: بسیار خرسندیم که جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد با انرژی بالایی که دارند، امور مسلمین را پیگیری کرده و سعی در رفع محرومیت از چهره استان خوزستان دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha