پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
علی اکبری

حوزه/ طرح اطعام علوی با توزیع ۱۴۰۰۰ پرس غذا بین نیازمندان در مهرگان قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام سید مجتبی علی اکبری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ضمن تبریک عید سعید غدیر خم گفت: این عید بزرگ نشان از آن دارد که در کنار حکومت اسلامی ولایت نقش تعیین کننده دارد

استاد حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه نقش این بزرگ مرد تاریخ اسلام و بشریت در دین اسلام بسیار درخشان است،  عنوان کرد: کسی که در دل خود محبت علی را نداشته باشد، منافق است.  

وی ادامه داد: حضرت محمد (ص) بارها با اشاره به موقعیت معنوی امام علی علیه السلام، بر فضیلت های آن حضرت و وصی بودن ایشان تأکید ورزیده است.   

حجت الاسلام علی اکبری به اجرای طرح اطعام بزرگ علوی در مهرگان قزوین اشاره و بیان کرد: در این طرح ۱۵۰ نفر از نیروهای فعال و جهادی شرکت داشتند که ۷۵ نفر از طلاب و روحانیون قرارگاه جهادی شهدای روحانیت حوزه علمیه قزوین بودند و در طبخ اطعام علوی در روز عید سعید غدیر همکاری  داشتند.    

وی ادامه داد: در طرح اطعام علوی ۱۱۰ دیگ غذا تهیه و در روز عید سعید غدیر به تعداد ۱۴۰۰۰ پرس غذای گرم بین سه هزار نفر در مناطق الوند، بیدستان، شریف آباد، محمدیه، مهرگان، حصار، ورس، باورس و شترک توسط مراکز نیکوکاری موجود در همان مناطق احصاء شده‌اند؛ در حال توزیع است

وی اظهار کرد: برای اجرای طرح اطعام علوی داوطلبان همکاری دو روز در مسجد قرنطینه بودند و به علت مسائل بهداشتی هیچ کسی اجازه‌ی ورود و خروج تا زمان طبخ غذا در روز عید غدیر  نداشت و از افراد حاضر تست کرونا گرفته شده و طی انجام فعالیت از گان، دستکش و ماسک استفاده می کردند، غذاها نیز بسته بندی شده و پس از بارگیری توسط مراکز نیکوکاری هر منطقه مقابل درب افراد شناسایی شده و به هر خانه چهار تا پنج پرس غذا تحویل داده شده است.

 فعال فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه قزوین بیان کرد: سپاه، سازمان تبلیغات، بنیاد بین المللی غدیر، دفتر امام جمعه، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام، شهرداری محمدیه، خیرین و حوزه علمیه قزوین  در تأمین مبلغ مورد نیاز غذاها همکاری داشته‌اند.

وی ادامه داد: ان شاءالله در ایام محرم و صفر نیز اطعام خواهیم داشت که البته به این گستردگی نبوده و تهیه و توزیع پنج تا هشت هزار پرس پیش‌بینی و خیرین این کار نیز شناسایی شده‌اند.

حجت الاسلام علی اکبری بیان کرد: دشمنان ایران بدانند که مردم ایران همواره همدل و همصدا هستند و با وجود همه فشارهای اقتصادی و تحریم ها روی پای خود ایستاده اند و از هیچ تلاشی برای کمک به یکدیگر دریغ نمی کنند.

فعال فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه قزوین از توجه مدیر حوزه علمیه قزوین نسبت به این مقوله و دیگر موضوعات در زمینه مبارزه با بیماری کرونا قدردانی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha