جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ عمامه گذاری طلاب مدرسه آیت الله بحجت(ره) در روز عید غدیر توسط آیت الله اعرافی

حوزه/ آیت الله اعرافی، در آیین عمامه گذاری طلاب مدرسه آیت الله بهجت در روز عید سعید غدیر خم، بیان داشت: بر تن داشتن لباس مقدس روحانیت، مسئولیت سنگینی است و پوشیدن این لباس یعنی گذشتن از روی خودمان ونگاه به افق های بلند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در عصر روز شنبه، ۱۸ مرداد ۹۹ و مصادف با سالروز عید سعید غدیر، آیین عمامه گذاری در مدرسه علمیه آیت الله بهجت قم و با حضور مدیر حوزه های علمیه  برگزار گردید و طی آن جمعی از دانش آموخته های این مدرسه با حفظ و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی،‌به دست آیت الله اعرافی، ملبّس به لباس روحانیت شدند.

در ابتدای این مراسم و به مناسبت عید غدیر یکی از طلاب این مدرسه به مدیحه سرایی پرداخت و سپس حجت الاسلام عباسی، مدیرمدرسه ضمن تبریک عید غدیر، به بیان سخنانی پرداخت.

در ادامه، آیت الله اعرافی به ایراد سخن پرداخته، ضمن تبریک عید بزرگ غدیر به عنوان عیدالله الاکبر، به همه ی مسلمانان جهان و با اشاره آیه ی ۶۷ سوره مائده، گفت: نگاه حداکثری ما شیعیان در مورد این آیه ی شریفه این است که ولایت عامّه وتامّه و مرجعیّت علمی،  اجتماعی وسیاسی و در همه ی شئون را خداوند به حضرت امیرالمؤمنین و ائمه علیهم السلام سپرده است و پیام حداقلّی آن نیز ارتباط عاطفی و معرفتی تمام امّت اسلام در سراسر جهان، با ائمّه ی اطهار است.

سپس وی با اشاره به مسئولیت سنگین طلاب با پوشیدن لباس روحانیت، گفت: این لباس یعنی گذشتن از روی خودمان ونگاه به افق های بلند. این لباس، نشان عظمت، اراده و آرمانخواهی علمای ما در هزارسال گذشته است.

در این مراسم، عمامه گذاری جمعی از طلاب دانش آموخته  این مدرسه در مقطع سطح یک، به دست آیت الله اعرافی انجام گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha