پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
image-20200810094328-3.jpeg

حوزه/ مراسم جشن بزرگ غدیر در حسینیه انصارالحسین (ع) محله شیعه نشین فاطمیه واقع در شهر ابوجا پایتخت کشور نیجریه برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، جشن بزرگ عید غدیر خم عصر روز شنبه مصادف با هجدهم ماه مبارک ذی الحجه، با حضور چشمگیر شیعیان، فرهنگیان و مبلغان شیعه، علما و شخصیت های دینی و همچنین جمعی از ائمه جمعه و جماعت کشورهای حوزه غرب آفریقا، در محله غالبا شیعه نشین فاطمیه واقع در مرکز شهر ابوجا پایتخت کشور آفریقایی نیجریه برگزار شد.

در این مراسم که حدودا جمعیتی بالغ بر هزار نفر از برادران و خواهران شیعه در آن حضور داشتند، نمایندگان شیخ ابراهیم زکزاکی؛ رهبر دربند شیعیان این کشور، در ایالت های کادونا، کندی، کاتسینا و شهر زاریا هرکدام به ترتیب ایراد سخنرانی کرده و در قالب جملاتی جایگاه و اهمیت وجود با برکت حضرت امیر المومنین (ع)، نزد پیامبر اسلام و نیز در میان جامعه زمان خود را بیان کردند.

لازم به ذکر است، در این مراسم شیخ صالح لازاری، از علما تراز اول و نیز فعال مدنی-مذهبی کشور نیجر نیز حضور داشت که ضمن اشاره به خطبه و واقعه غدیر خم، زحمات بی بدیل شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه و تلاش ها و مجاهدت های وی در عرصه شناساندن فرهنگ علوی را یادآور شد و برای آن عالم وارسته آرزوی سلامتی و رهایی از زندان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha