جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مقامات زندان آریزونا، گزینه غذای حلال را برای مسلمانان حذف کردند

حوزه/ مقامات یک زندان در ایالت آریزونای آمریکا اعلام کردند که از این پس غذای جداگانه‌ای به زندانیان مسلمان داده نمی‌شود و آن‌ها اگر می‌خواهند به دین‌شان پایبند باشند مجبورند غذاهای گیاهی (لوبیا و سویا) مصرف کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از plantbasednews، مقامات زندان آریزونا، در آمریکا اعلام کردند، از این پس به زندانیان مسلمان و یهودی غذای ویژه‌ای داده نمی‌شود و در عوض وعده‌های غذایی گیاهی از ۱ آگوست به زندانیانی که می‌خواهند غذای عادی زندان را نخورند، خورانده خواهد شد و مدعی شدند که این غذاها همان رژیم غذایی حلال و کوشر (مجاز برای یهودیان) و سایر مذاهب را برآورده می‌کند.

پیش از این ، زندانیان مسلمان و یهودی از غذاهای مخصوص حلال و مشروع استفاده می‌کردند، اما اکنون برای همه آنها غذای  گیاهی مشترکی تهیه می‌شود که مادامی که از ۳۰ روز قبل خبر داده باشند می‌توانند از این وعده‌های غذایی استفاده ببرند.

درحالی که مقامات این زندان مدعی شدند که این تغییرات به نفع خود زندانیان است و توسط مشاورین مذهبی هر دو دین تایید شده می‌باشند، شکایاتی علیه این اقدام ناعادلانه مسئولین زندان تدوین شده‌اند.

کورین کندریک، وکیل غیرانتفاعی زندانیان دفتر حقوق زندانیان ضمن بیان اینکه غذای مذکور «سلامت زندانیان را به خطر می‌اندازد» گفت: غذای مشترک احتمالا تماما شامل لوبیا و سویا باشد و این غذا سالم نخواهد بود.

بسیاری می‌گویند تغییر وعده‌های غذایی زندانیان به غذای گیاهی به منظور کاهش هزینه‌ها است. پاملا اندرسون از فعالان مدنی مدعی شد که تغییر غذای ۸۰۰۰ زندانی در شهر ستان مارکوپا در آریزونا به غذای گیاهی هزینه‌ها را ۲۷۳ هزار دلار کاهش داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha