سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
دکتر نفیسه مرادی

حوزه/ پژوهشگر مطالعات اسلامی زنان گفت: باید نشانه‌گذاری و آینده‌نگری دقیقی درزمینهٔ آسیب‌های پیش روی جامعه و خانواده داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر نفیسه مرادی امروز در نشست خانواده و آسیب‌های اجتماعی که به همت موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم و همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر استان و معاونت اجتماعی استانداری قم در سالن امام رضای فرمانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: در خانواده روابط افراد بر روی یکدیگر تأثیر می‌گذارد و بر روی کل نهاد خانواده تأثیر می‌گذارد و برای این‌که بتوانیم خانواده را به جایگاه اصلی خودشان بازگردانیم نیاز داریم تا شناخت بهتر و علاوه بر آن پیش‌بینی بهتری از افراد و خانواده‌ها داشته باشیم.

وی ادامه داد: شناخت زودهنگام آسیب‌ها موضوع مهمی است که در جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌ها تأثیرگذار است.

مرادی بیان داشت: به‌عنوان‌مثال در پدیده‌ ازدواج سفید این موضوع در دهه ۱۹۶۰ میلادی در اروپا رواج یافت و در دهه ۹۰ در کشورمان ظهور کرد به‌طوری‌که رهبر انقلاب نیز به این موضوع اشاره کردند و آن را سیاه‌ترین نوع ازدواج برشمردند.

وی تأکید کرد: این موضوع نشان می‌دهد که ما باید نشانه‌گذاری و آینده‌نگر خوبی درزمینهٔ آسیب‌های پیش روی جامعه و خانواده داشته باشیم.

پژوهشگر مطالعات اسلامی زنان ابراز داشت: در جامعه متأسفانه خانواده‌هایی شکل می‌گیرند که با اصل تشکیل خانواده منافات دارد.

وی به موضوع آزار زنان اشاره کرد و گفت: باید فضایی را ایجاد کنیم که زنان آزارهایی که می‌بینند را در خانواده بیان کنند و این امکان برای بیان برای آن‌ها فراهم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha