جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شکایت کمیسیون حقوق بشر از  مطالب ضدمسلمانی بی‌بی‌سی دوران کرونا

حوزه/ رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی با ارسال شکایت نامه‌ای به بی بی سی از این شبکه خبری خواست، به سیاه نمایی علیه مسلمانان به بهانه شیوع ویروس کرونا خاتمه دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از5 pillarsuk،  کمیسیون حقوق بشر اسلامی اعلام کرد بی‌بی‌سی در بحران کرونا مسلمانان را مورد هدف خبری و کذب قرار داده است.

مسعود شجره رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی در نامه‌ شکایت آمیزی به تونی هال، مدیر کل بی بی سی اظهار داشت که این شبکه خبری از بحران کرونا به عنوان فرصتی برای سیاه نمایی مسلمانان و ایجاد وجه منفی از آنان سوءاستفاده کرده است.

این کمیسیون همچنین از جامعه اسلامی خواسته که با نگرانی های خود در مورد کلیشه‌های نژادپرستانه و اسلام گرایانه با بی بی سی تماس بگیرند تا حقیقت در پوشش خبری راه پیدا کند.

در این نامه به شبکه خبری انگلیسی آمده است: من در حال نوشتن این نامه هستم و به قوی‌ترین شکل ممکن شوکه شدن خود را از اینکه می‌بینم سازمان شما مسلمانان را در شرایط بحران کرونا هدف حمله قرار داده‌اند اعلام کنم.

وی گفت: از همان آغاز بحران، شما از بحران برای انتشار تصاویر منفی در مورد مسلمانان استفاده کرده اید، آنچه به نظر می رسد تلاشی محاسبه شده برای ایجاد برداشت های منفی در مورد جامعه در مخاطبان شما است.

در این نامه آمده است: به عنوان مثال تعداد دفعاتی که شما عکس‌های مسلمانان را به همراه داستان‌های نگران کننده درباره شیوع این بیماری نشان داده‌اید، از دستم در رفته‌است. حتی اگر موضوع مربوط به همه گروه‌های مذهبی و قومیتی بوده باشد.

وی ادامه داد: این حمله یک‌جانبه مکرر به مسلمانان در ارتباط با کرونا در ذهن خوانندگان این تصور غلط را به وجود می‌آورد که این دو به هم مربوط هستند  و بر کلیشه‌های موجود که مسلمانان «ستون پنجم» دشمن هستند و یا «خارج از جریان اصلی جامعه حرکت می‌کنند» می‌افزاید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha