جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم مدرسی

حوزه/ نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد، با ارائه یک آمار که بیشتر شبیه فاجعه است، گفت: سال گذشته هر ساعت ۲۵ طلاق در کشور ثبت شده است و در استان یزد هم هر روز بین ۷ تا ۸ طلاق امضا می شود و عجیب تر آن که متوسط سن طلاق هم ۳۱ سال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، در یک ماه گذشته در گفتگوهایی با نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد موضوع کاهش سالیانه زاد و ولد و نیز کاهش آمار ازدواج در ایران اسلامی بررسی شد و در مصاحبه پیش رو هم به موضوع «ناپایداری ازدواج» پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید:

سریع ترین سیر نزولی جمعیت متعلق به ایران است

نسخه پیچی دشمن برای ۱۵ سال روزه جنسی جوانان ایرانی

آماری که به فاجعه شبیه است/ هر ساعت ۲۵ طلاق!!

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم مدرسی، یکی از مشکلات جوانان امروز را «ناپایداری ازدواج» عنوان کرد و افزود: قبول داریم که طلاق در جامعه یک مشکل اساسی است و سال گذشته هر ساعت ۲۵ طلاق ثبت شده است.

در استان یزد هر روز بین ۷ تا ۸ طلاق امضا می شود

وی افزود: در استان یزد هر روز بین ۷ تا ۸ طلاق امضا می شود و عجیب تر آن که متوسط سن طلاق هم ۳۱ سال است و طلاق با این آمار به یک فاجعه شباهت دارد.

نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد یکی از راهکارهای کاهش طلاق و پایداری ازدواج ها را تغییر سبک زندگی دانست و افزود: معتقدم زن به دنبال مأموریت های زنانه خود و مرد هم به دنبال مأموریت های مردانه خودش باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی خاطر نشان کرد: اگر زن و مرد در جامعه عفیفانه و غیرتمندانه زندگی کنند و از لحاظ هزینه های زندگی نسبت به هم مماشات داشته باشند و نیز از عمر خودشان در این زمینه استفاده نمایند زندگی پایداری را رقم می زند.

وی خاطر نشان کرد: زوجین به هر میزان به آموزه های دینی و اسلامی خود پایبند باشند به همان میزان پایداری های زندگی بیشتر خواهد شد.

عده ای فقط به فکر درآمدند

نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد با ابراز تأسف از اینکه برخی از مردم نسبت به خداوند توکل ندارند، گفت: این عده با بی توکلی نسبت به خدا دائما در فکر آینده خودشان هستند و برای درآمد زایی زندگی می کنند ولی در مقابل عده دیگری هم هستند که درآمد را برای زندگی کردند دارند.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی یکی از مشکلات جامعه امروز را «ذخیره سازی درآمد» عنوان کرد و افزود: این عده با هدف ذخیره سازی به درآمدزایی می پردازند و بهتر است این نوع درآمدزایی، به سمت زندگی بهتر سوق یابد.

وی ابراز کرد: وقتی زندگی را برای درآمدزایی  بخوایهم در این صورت در محیط های خانوادگی هم کمتر حضور  خواهیم داشت و هم به زن و فرزند و زندگی و نشاط خودمان کمتر توجه م کنیم .

وقتی پول جای خانواده را می گیرد!!

استاد حوزه ادامه داد: خستگی های مفرط و استرس های فراوان مشکل افراد جامعه ای که با سبک زندگی درآمدزایی برای درآمد بیشتر زندگی می کنند، وجود دارد و اینگونه مشکلات برای سبک زندگی درآمدزایی برای زندگی سالم تر و بهتر دیده نمی شود.

وی، فلسفه ازدواج را آرامش، سکونت و دور شدن از اضطراب و استرس و نیز بهره وری از زندگی از جمله فرزند آوری شامل می شود.

فرزندآوری جهاد است

نائب رئیس شورای حوزه علمیه یزد با ابراز تأسف از اینکه از دیدگاه برخی، فرزند هزینه تلقی می شود، تأکید کرد: جهاد فقط موشک درست کردن نیست بلکه امروز فرزندآوری یک جهاد بسیار ارزشمند و از نظر اسلام سرمایه است و هزینه نیست.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی، ازدواج را در شرایط امروز جامعه برای جوانان یک امر ضروری دانست و افزود: در این زمینه باید تلاش بیشتری را داشته باشیم.

قصه پر غصه کاهش فرزندآوری

وی، یکی از دلایل کاهش جمعیت را سقط جنین عنوان کرد و افزود: سقط جنین غیر مجاز هم در جامعه داریم و باعث شده مقداری فرزندآوری کاهش پیدا کند که این را باید مسئولان بهداشت و درمان فکری بردارند تا به ندای مقام معظم رهبری در حوزه فرزند آوری لبیک بگویم.

نائب رئیس حوزه علمیه یزد یادآور شد: وقتی مقام معظم رهبری بیان می کنند «از قصه پر غصه جمعیت ناراحت می شوم و گاهی به خاطر این قصه پرغصه از خواب می پرم» این موضوع باید عزم ما را برای پیگیری مشکل فرزندآوری بیشتر نماید.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    0 1
    مقصر امریکا و اسراییل هستند که اخلاق را در جامعۀ ما به قهقرا برده اند.
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      0 0
      هرگندی می‌زنیم میداریم پای آمریکا و اسراییل.
    • الموت للکفر و النفاق IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      0 0
      بسیاری از مشکلات اگر از کار کفار حربی نباشد ، عاملش مرتبطین داخلی اونها هستند .
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    0 0
    با سکه 14 میلیونی .دلار 30 هزار تومانی .فرزند آوری که محاله ازدواج هم کسی نمیکنه.یعنی بخواد هم نمیتونه...جمع کنید گرونی پدر مردم در آورده.همش بیاندازیم گردن امریکا