سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
علی نوری

حوزه/ حجت الاسلام نوری گفت: در کشوری که رهبری آن برای حرکت کشور چشم انداز ۲۰ ساله تدوین می کند، بیانیه گام دوم را یادداشت و برنامه ۵۰ سال بعد را به نقد و بحث و مناظره می گذارند ومطلوب است که ائمه ‌جمعه نیز برنامه عمل و نقشه حرکت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام علی نوری، در آیین تکریم و معارفه مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان اظهار داشت: اعتبار بخشی به ائمه جمعه به صورت متمرکز از شورای سیاستگذاری کشور و به صورت نقطه ای در هر بخش و شهرستان و استانی صورت میگیرد.

معاون سازماندهی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: اگر چه این اعتبار بخشی به صورت نقطه ای در حدود بیش از ۹۰۰ نقطه از کشور انجام میشود اما طراحی و برنامه ریزی و اقدام و عملیات به صورت قرارگاهی رقم می خورد.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه گرد یکدیگر جمع شده و قرارگاه شهرستانی و در استان حول مدیریت ارشد، نماینده ولی فقیه در استان، قرارگاه استانی را تشکیل دهند، افزود: قرارگاه ملی نیز در محضر مقام معظم رهبری تشکیل و جلسه برگزار می شود.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه رزمایش مواسات که به دستور مقام معظم رهبری آغاز شد، نمونه ای از برنامه عملیاتی در حوزه اقدامات قرارگاهی در سطح ملی،استانی و شهرستانی بود، خاطرنشان کرد: در کشوری که رهبری آن برای حرکت در کشور چشم انداز ۲۰ ساله تدوین می کند، بیانیه گام دوم را یادداشت و برنامه ۵۰ سال بعد را به نقد و بحث و مناظره میگذارند و از هر دستگاهی طرح و نقشه خواسته و گامهایی با تدبیر را مطالبه می کنند، مطلوب است که ائمه ‌جمعه در هر نقطه کشور نیز بتوانند برنامه عمل و نقشه حرکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه رویکرد دوم ما در شورا، برخوردار سازی تمامی پایگاه ها در سراسر کشور از الگوی انقلابی تعالی شهر و برنامه حرکت است، گفت: در حال حاضر ۷۰۰ امام جمعه ، برنامه سال خود را ارائه کرده اند و درحال ساماندهی است.

معاون سازماندهی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه تا به امروز بالغ بر ۶۰۰ شورای فرهنگ‌ عمومی در سامانه جامع این شورا ثبت شده که نشان از برنامه و وحدت و تلاش ائمه جمعه در کشور دارد، تصریح کرد: ان‌شاءالله با اجرای این برنامه ها و ایجاد یک شبکه عملیاتی بر پایه برنامه عملیاتی تدوام خدمت ائمه‌ جمعه را همچون ۴۰ سال گذشته به همراه داشته باشیم.

انتهای پیام/
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha