سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
سید رضا تقوی

حوزه/ عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تاکید بر این که امام جمعه نباید وامدار کسی باشد، گفت: ائمه جمعه، مدیران و مسئولین استان در راستای خدمت و انجام وظیفه خود، برای مردم فرصت سازی کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی، در آیین تکریم و معارفه مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان اظهار داشت: همه دوست دارند موفق باشند اما همه موفق نمی شوند زیرا صرف دوست داشتن کافی نیست و باید به عوامل موفقیت توجه کرد.

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به عوامل موفقیت تصریح کرد: نخستین عامل مؤفقیت انسان؛ خودباوری و اعتماد به نفس و باور به معنی ایمان است، خودباوری یعنی به خویشتن خویش و استعدادهای خویش ایمان داشته باشیم و خودباروی نوعی خودشناسی است.

وی افزود: هیچ انسانی بی استعداد نیست، باید استعداد شناسی شود و انسان را در مسیر همان استعداد به کار ‌گرفت؛ برخی خانواده ها دوست دارند فرزندشان دکتر شود اما استعداد کافی آن در فرزند وجود ندارد؛ و امیرالمومنین امام علی(ع) فرمودند که«تا خودت را نشناسی و باور نکنی نمی توانی موفق باشی».

حجت الاسلام و المسلمین تقوی خاطرنشان کرد: خودباوری طبیعی نیست و امری اکتسابی است و خودباوری یکی از فضیلت های مهم اخلاقی برای انسان است.

وی افزود: عامل دوم مؤفقیت همت بلند است و نقش همت در موفقیت بسیار بالاست و کسی که همتش حقیر و پست باشد فضیلتش را قربانی می کند؛ «همت بلند دار که مردان روزگار از همت بلند به جایی رسیده اند».

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: عامل سوم مؤفقیت برخورد با مشکلات است و جدا نشدن از جامعه و کنار نشدن و به تعبیر شهید مطهری تقوای گریز ما را به موفقیت نمی رساند باید تقوای ستیز داشت و سینه به سینه با مشکلات جنگید و ایستاد و مقاومت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی گفت: عامل چهارم موفقیت کار و تلاش و عمل است و به تعبیر قرآن کریم «لَیْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَی».

وی افزود: عامل پنجم مؤفقیت زمان شناسی است، امروز دیگر ارتش های نظامی از کار می افتد و امروز ارتش های سایبری می خواهیم. در بحران هایی که به وجود می آید بحران سایبری است و مردم باید آماده شوند؛ یک ویروس همه دنیا را به هم ریخته است و دیپلماسی دیپلماسی مجازی شده است و بسیاری از جلسات مجازی شده است و برای اینها باید برنامه ریزی شود و به این سمت بیایند و بروز و به زمان باشیم.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی گفت: این میزها یک فرصت است و نباید فرصت سوزی کنیم؛ امام راحل و شهدا این فرصت را ساخته اند و برخی فرصت ساز و برخی فرصت سوز هستند و ائمه جمعه باید برای مردم فرصت سازی کنند تا مردم بتوانند زندگی را پیش ببرند و انقلاب را نگه داری کنند و ائمه جمعه، مدیران و مسئولین استان باید در راستای خدمت و انجام وظیفه خود، برای مردم فرصت سازی کنند و امروز مردم با مشکلاتی مواجه هستند که نیاز است تا ائمه‌ جمعه در مسیر مرتفع نمودن این مباحث و مشکلات، کمک حال مدیران باشند.

وی با بیان اینکه موفقیت واژه ای است که همه انسان ها به دنبال آن هستند و از موفقیت دیگران شاد و خود نیز به دنبال موفقیت و توفیق می باشند، گفت: توفیق ابزار و عواملی است که بستر رسیدن انسان به هدف نهایی را فرآهم میکند.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی تصریح کرد: موفقیت در راستای ایفا و عمل به وظیفه و مسئولیت محقق خواهد شد و در این مسیر به هدف نهایی می رسیم، اما باید در راه رسیدن به هدف نهایی و قله پیروزی، رضایت فرد و کسانیکه در معرض این‌مسئولیت هستند و به معنای کامل تر، رضایت مردم را به همراه داشته باشد، در این صورت است که توفیق حاصل خواهد شد.

وی افزود: غریزه کمال خواهی انسان را به سمت دوست داشتن موفقیت سوق میدهد، چرا که موفقیت یکی از پایه های رسیدن به کمال است.

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه معمولا برای جلسات تودیع و معارفه نمیروم، گفت:  باتوجه به مدیریت و درایت و ارتباط صمیمی آقای پیرچه با ائمه جمعه، شب گذشته کارها را جابه جا کردم که امروز تودیع و معارفه برسم.

وی با بیان اینکه ۱۷ سال رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بودم و ۳۰۰ امام جمعه گرفتم و ۹۰۰ امام جمعه تحویل دادم، افزود: معتقدم امام جمعه نباید وامدار کسی باشد، ما حتی حضور امام جمعه در خانه سازمانی را نپذیرفتیم و با عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز کمتر امام جمعه ای داریم که خانه و ماشین و دفتر نداشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی با بیان اینکه آقای حاج علی اکبری و تیم اش آمده اند تا کار کنند و همه باید همراه شوند، گفت: ائمه جمعه به مدیران کمک کنند؛ امروز مردم مشکل دارند، باید مشکلات در منابر مطرح شود.

وی با بیان اینکه آقای پیرچه یکی از بهترین مدیران در میان استانها بودند، در خدمت ائمه جمعه و ستاد نمازجمعه بودند.پیرچه خوب کار کرد و جناب فاطمی نیا همه باید کمکش کنند تا ایشان هم موفق باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha