شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام میرزایی

حوزه/ حجت الاسلام رضا میرزایی گفت: مثلث بعثت، غدیر و مهدویت در اسلام یک امر تثبیت شده است و اگر غدیر را کنار بزنیم، بعثت با مهدویت اتصال نمی‌یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام رضا میرزایی امروز در مراسم " از غدیر تا مباهله" که در مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به این‌ که غدیر از مسلمات جهان اسلام است، اظهار داشت: مسئله غدیر از متواترات بین شیعه و اهل سنت است و هیچ عقلی نمی‌تواند آن را انکار کند و علامه امینی در طول ۳۰ سال زحمات خود احادیث غدیر از کتب اهل سنت را در کتاب الغدیر جمع‌آوری کرده است.

وی ادامه داد: حدود ۱۲۴ هزار نفر از نزدیک شاهد اتفاق غدیر و اعلام امامت امیرالمؤمنین (ع) از سوی رسول خدا (ص) بودند. علامه امینی بیان می‌کند که ۱۱۰ نفر صحابه جریان غدیر را نقل کرده‌اند و کسی منکر این مطلب نیست.

استاد حوزه با اشاره به این‌که بعثت رسول خدا، غدیر و مهدویت در امتداد هم قرار دارند، اضافه کرد: با بعثت پیامبری نبی اکرم(ص) و با غدیر هم ولایت امام علی (ع) اعلام شد و مهدویت در امتداد همین جریانات است و قرار است اسلام بر همه عالم و جهان گسترش پیدا کند و این امر با ظهور امام عصر تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: مثلث بعثت، غدیر و مهدویت در اسلام یک امر تثبیت شده است و اگر غدیر را کنار بزنیم، بعثت با مهدویت اتصال نمی‌یابد

حجت الاسلام میرزایی بیان داشت: تمام تلاش امیرالمؤمنین (ع) این بود که مردم را به اسلام دعوت کرده و در صراط مستقیم ا نگه دارد تا اهداف رسول خدا از بعثت محقق شود؛ صلح امام حسن (ع)، واقعه کربلا و شهادت امام حسین (ع)، صحیفه امام سجاد(ع)، دانشگاه‌های علمی امام باقر(ع) و امام صادق(ع) و زحمات دیگر ائمه معصومین (ع) در ادامه همین اهداف بوده است تا مانع انحراف دین و مردم بشوند.

مسئول بنیاد مهدویت آذربایجان‌غربی با تاکید بر این‌که در غدیر آخر مسیر را پیامبر اعظم(ص) ترسیم کردند، گفت: امام علی (ع) به عنوان امام، پیشوا و پرچمدار بعد از نبی الهی بود و اگر کسی قصد دارد به سعادت دنیا و آخرت برسد نباید از این صراط منحرف شود و در مسیر هدایت یک طرف امت و در طرف دیگر رهبر الهی قرار دارد و زمانی انی هدایت اتفاق می‌افتد که مرردم از رهبران الهی پیروی کنند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha