پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی سبحانی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: مراسم های عزاداری محرم امسال را باید با رعایت کامل مسایل بهداشتی، به یکی از خاطره انگیزترین مراسم های عمومی در کشور تبدیل کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی سبحانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که عزاداری های دهه اول محرم امسال به جهت شرایط خاص کرونایی باید با رعایت کامل مسایل بهداشتی برگزار شود، اظهار داشت: یکی از بهترین گزینه ها در این شرایط، توجه به روضه ها و محافل خانگی است که البته از قدیم الایام نیز در فرهنگ دینی ما جایگاه ویژه ای داشته است.

وی افزود: البته در کنار روضه های خانگی باید به برگزاری مجالس عزاداری و سخنرانی در فضاهای آزاد به خصوص صحن امامزاده ها و اماکن مقدس، همچنین بوستان ها و پارک ها اهتمام ویژه ای داشت، چرا که در این گونه اماکن بهتر می توان به رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا پرداخت.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین گفت: انشاالله همه به سهم خود بکوشیم که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و البته عنایت ویژه به برگزاری مجالس عزای حسینی، محرم امسال را به یکی از خاطره انگیزترین مراسم ها در کشور تبدیل کنیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha