پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه اردکان

حوزه/ امام جمعه اردکان گفت: اگر خانواده‌ها آداب و رسوم و تعلقات غیر ضروری را کنار بگذارند شاهد خواهیم بود که ازدواج‌ها به سادگی انجام می‌گیرد و می‌توان از فرصت کرونا برای کنار گذاشتن رسوم دست و پا گیر استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر در برنامه پیک معرفت گفت: ازدواج از سنت‌های موکد دین اسلام است که هم در قرآن کریم و هم در روایات به این امر سفارش شده است.

وی با اشاره به «وَأَنکِحُواْ ٱلْأَیَٰمَیٰ مِنکُمْ وَٱلصَّلِحِینَ مِنْ عِبَادِکُمْ وَإِمَآئِکُمْ ۚ إِن یَکُونُواْ فُقَرَآءَ یُغْنِهِمُ ٱللَّهُ مِن فَضْلِهِۦ ۗ وَٱللَّهُ وَٰسِعٌ عَلِیمٌ» افزود: این دستور خدای متعال برای ترویج سنت ازدواج به خصوص سهل و آسان گرفتن ازدواج است.

امام جمعه اردکان ادامه داد: نیاز به ازدواج در جامعه وجود دارد و اگر پاسخ مثبت در جای خودش داده نشود، مفسده و فتنه به وجود می‌آید و باید تلاش کنیم هر چه می‌توانیم موضوع ازدواج آسان را در این اوضاع نابسامان اقتصادی، همچنین در شرایط کرونا ترویج کنیم.

وی توصیه کرد: اگر بشود خانواده‌ها آداب و رسوم و تعلقات غیر ضروری را کنار بگذارند شاهد خواهیم بود که ازدواج‌ها به سادگی انجام می‌گیرد و می‌توان از فرصت کرونا برای کنار گذاشتن رسوم دست و پا گیر استفاده کرد.

امام جمعه اردکان خاطرنشان کرد: در این شرایط می‌شود ازدواج‌ها را آسان برگزار کرد، زیرا اساس ازدواج عقد و سر و سامان گرفتن است، امروزه اگر جهیزیه‌های ساده و با مبلغ بیست میلیون تومان آماده شود، یک خانواده می‌تواند زندگی خود را به سر ببرد.

حجت الاسلام شاکر با بیان این که  سبک زندگی ما باید سبک اسلامی، دینی، معنوی و اهل‌البیتی باشد، افزود: اگر افکار غربی و سبک زندگی آن‌ها در ما نفوذ کند، دیگر ازدواج فضلیت حساب نمی‌شود و خانه‌داری و فرزند آوری که طبق دین ما برای زنان افتخار است و برای دنیا آخرت، یک جهاد برای زن حساب می‌شود کم ‌خواهدشد.

وی تصریح کرد: فرهنگ ایرانی اسلامی ما برای زندگی غربی ارزش حساب نمی‌شود، بنابراین لازم است از نظر فرهنگی این امور را تبلیغ کنیم و زندگی خود را با مسائل دینی و معنوی وفق بدهیم و از فرهنگ غربی فاصله بگیریم.

امام جمعه اردکان خاطرنشان کرد: اگر خانواده‌ها دست به دست هم بدهند، مسئولین هم تلاش کنند، بسیاری از مشکلات ازدواج حل می‌شود، معضلات کاهش می‌یابد و نسل و فرزندآوری به عنوان یک اصل ضروری برای آینده حل خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    0 0
    خوب بود، ولی برای کسی که هنوز امید داره! برای من 7 سال پیش خواستگاری رفتن، گفتن باید خونه داشته باشه، گفتن شاغله و طی 10 سال میتونه خونه بخره، ولی مرغشون یه پا داشت، الان درامدم اگه خوب کار کنم به ماهی 25 ملیون میرسه، کمش 12 ملیون، تا دو ملیارد هم موجودیم شد و میدونم در اینده خیلی بهتر هم میشه، چون قبلا سرمایه من به 10 ملیون نمیرسید!! با کلی زحمت و وام مراحل سخت را رد کردم. ولی الان وارد 30 سالگی شدم و افسردگی گرفتم و یه باوری توی ذهنم نشسته که ازدواج یه رویاست و نشدنیه اگه هم بشه باید بسوزی و بسازی و موردی که بخوام اصلا نیست باشه هم ما را تحویل نمیگیرن! اینم سرنوش ما هست که خواستیم سالم زندگی کنیم نه دوست دختر داشتم ونه اهل این کارا بودم ولی انقدر خانواده ها سخت گیری میکردن که دیگه خودم بدبین شدم و باور ندارم کسایی باشن که انقدر قضیه را سخت نکنن. همشون را به خدا واگذار کردم، حتی پدر و مادر خودم را که هیچوقت قضیه منو جدی نگرفتن تا اینکه چند بار بحث کردم تازه 6 ماهه جدی پیگیر هستن ولی مشکل اصلی الان خودم هستم که توقعاتم بالا رفته و فکر میکنم تنهایی بهتر از سوختن و ساختن هست! چی میشد همون 7 سال پیش منو قبول میکردن؟ لا اقل تحقیق میکردن ببینن اهل کار هستم یا خیر! خدا عاقبت هممون را بخیر کنه