پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مباهله

حوزه/ حجت‌الاسلام موسوی با استناد به منابع اهل سنت، حقانیت اهل‌بیت(ع) و امامت امیرالمؤمنین(ع) را اثبات کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، هم‌زمان با عید مباهله، نشست «مباهله سند حقانیت امیرالمؤمنین(ع)» از سوی مدرسه علمیه خواهران کوثر شهرستان خرمشهر، برگزار شد.

در این جلسه که محتوای آن به‌صورت صوتی در فضای مجازی منتشر شد، حجت‌الاسلام سید عبدالصمد موسوی، کارشناس مذهبی امامت شناسی، به بیان ماجرای مباهله پرداخت و با استناد به منابع اهل سنت، حقانیت اهل‌بیت(ع) و امامت امیرالمؤمنین(ع) را اثبات کرد.

وی بیان کرد: به اجماع مسلمان‌ها پس از نزول آیه مباهله پیامبر اکرم (ص) تنها پنج‌تن آل عبا را با خودشان بردند که این مطلب در کتاب‌های اهل سنت ذکر شده که مثلاً زمخشری متوفی ۵۳۸(هـ.ق) در کتاب الکشاف، جلد اول این مسأله را در ذیل آیه مباهله ذکر کرده و می‌نویسد؛ پیامبر اکرم (ص) فرمودند: به کسی که جانم در دست اوست هلاکت فرود آمد و اگر بزرگان مسیحیت مباهله می‌کردند خداوند آن‌ها را به‌صورت میمون و خوک در می‌آورد.

وی در ادامه با استناد به روایات اهل سنت گفت: روایات فراوانی دلالت می‌کنند که مقصود از «انفسنا» در آیه مباهله، امیرالمؤمنین(ع) بوده و این مطلب در روایات اهل سنت نیز ذکر شده است.

حجت‌الاسلام موسوی در پایان اظهارداشت: شخصیتی که جان رسول خدا(ص) باشد و به تعبیر خداوند تبارک‌وتعالی نفس رسول خداست به خلافت و امامت و جانشینی رسول خدا اولی تر است یا شخص دیگری؟ طبیعتاً کسی که نفس رسول خدا باشد در همه امور مقدم است و اولویت جانشینی رسول اکرم(ص) را دارد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha