سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نماز بر پیکر آیت الله ربانی

حوزه/ مراسم نماز بر پیکر مطهر عالم وارسته حضرت آیت الله حاج محمدابراهیم ربانی از علمای بزرگ شهر بیرجند دقایقی قبل در محل بهشت متقین بیرجند با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، مراسم نماز بر پیکر مطهر عالم وارسته آیت الله حاج محمدابراهیم ربانی از علمای شهر بیرجند، دقایقی قبل در محل بهشت متقین بیرجند با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی برگزار شد.

در این مراسم که با حضور جمعی از علما، خانواده های معظم شهدا و مسئولان و قشرهای مختلف مردم برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بر پیکر آیت الله ربانی، نماز اقامه و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم از خداوند مسئلت کرد.

آیت الله محمد ابراهیم ربانی مهمویی، از علما و مدرسین برجستۀ حوزۀ علمیۀ خراسان جنوبی،  سال ۱۳۰۶ در بیرجند متولد شد.

وی در حوزه‌های علمیه قم، بیرجند و نجف کسب علم کرده و از ۸ نفر از علما همچون آیت‌الله سید محمود شاهرودی و امام خمینی اجازۀ اجتهاد داشت.

آیت‌الله ربانی اولین امام جمعه بیرجند پس از انقلاب بود و سال‌ها در دیوان عالی کشور و شورای عالی قضایی مسئولیت داشته است.

وی روز گذشته در سن ۹۳ سالگی براثر ابتلا به بیماری کرونا در بیرجند دارفانی را وداع گفت و پیکر مطهر این عالم فرزانه در زادگاهش روستای مهمویی بیرجند به خاک سپرده می‌شود.

بازار بیرجند در سومین روز درگذشت این عالم وارسته، دوشنبه این هفته بنا به احترام به این عالم ربانی در نوبت صبح تعطیل خواهد بود.

انتهای پیام/ ۹۹ 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha