سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مصاحبه محمد تقی رحیمی  مرکز آموزش زبان  -معاونت آموزش حوزه

حوزه/ محمدتقی رحیمی گفت: یکی از مشکلاتی که در ابتدا با آن مواجه بودیم، کمبود استاد بود که این مرکز در این راستا، دوره های تربیت استاد را طراحی و اجرا کرد که در طول ۸ دوره ای که تابحال برگزار شده است، تعداد ۱۸۸ نفر استاد زبده مکالمه ی زبان عربی برای طلاب تربیت شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، محمدتقی رحیمی در حاشیه برگزاری نمایشگاه دستاوردهای معاونت آموزش حوزه های علمیه که از روز گذشته در محل این معاونت برپا شده است، به تشریح بخش های مختلف غرفه مربوط به این مرکز پرداخت و گفت: مرکز زبان حوزه های علمیه از سال ۱۳۶۹ فعالیت خود را در مدرسه معصومیه قم و مختص طلاب همان مدرسه آغاز کرد و با گذشت زمان، رشد و گسترش یافت و در حال حاضر به ارائه خدمت به طلاب سراسر کشور می پردازد.

رحیمی عنوان داشت: در سال ۹۳، بنا به دستور مدیریت وقت حوزه های علمیّه، تصمیم بر این شد که آموزش مکالمه ی زبان عربی نیز به عنوان یکی از دروس تحصیلی طلاب و از سوی این مرکز اجرایی شود.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در ابتدا با آن مواجه بودیم، کمبود استاد بود که این مرکز در این راستا، دوره های تربیت استاد را طراحی و اجرا کرد که در طول ۸ دوره ای که تابحال برگزار شده است، تعداد ۱۸۸ نفر استاد زبده مکالمه ی زبان عربی برای طلاب تربیت شده اند.

مسئول آموزش مرکز زبان حوزه بیان داشت: در سال ۹۳ فقط در ۸ استان این کلاس ها دایر بوده است و در حال حاضر در ۳۸ شهر برگزار می شود.

وی در پایان گفت: در سال ۹۸ که شرایط کرونایی به وجود آمد، آموزش مکالمه ی زبان و تربیت استاد به صورت مجازی را هم آغاز کرده و به همین منظور از مشاوره ی مراکزی که پیشتر به این شیوه آموزش داده بودند همچون جامعة المصطفی استفاده نموده و آیین نامه ی مربوطه تهیه و تدوین شد و در حال حاضر این دوره ها به صورت مجازی در حال برگزاری هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha