جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مصاحبه-حجت الاسلام میرزانیا  برنامه ریزی،نظارت ومالی -معاونت آموزش حوزه

حوزه/ حجت الاسلام میرزانیا گفت: در طول چهار سال گذشته یکی از مهترین اقدامات این اداره، ورود به برنامه های تحولی است که شامل ۹۳ برنامه ی کلی است که از سوی شورای عالی حوزه های علمیه به بخش های مختلف ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمد قاسم میرزانیا در حاشیه افتتاح اوّلین نمایشگاه دستاوردهای معاونت آموزش حوزه های علمیه که از روز گذشته در محل این معاونت برپا شد، ضمن تشریح بخش های مختلف غرفه ی اختصاصی این مدیریت، گفت: اداره ی برنامه ریزی، نظارت و مالی معاونت آموزش حوزه های علمیه، متولی برنامه های مستمر و دائم و نیز برنامه های جدید این معاونت است.

وی با اشاره به فعالیت های سال گذشته این واحد گفت: در طول چهار سال گذشته یکی از مهمترین اقدامات این اداره، ورود به برنامه های تحولی است که شامل ۹۳ برنامه ی کلی است که از سوی شورای عالی حوزه های علمیه به بخش های مختلف ابلاغ شده است.

حجت الاسلام میرزانیا افزود: به جهت نظارت بر عملکرد واحدهای مختلف زیرمجموعه معاونت آموزش، گزارشات مختلفی در این اداره، جمع آوری، دسته بندی و مورد بررسی و تحلیل واقع می شوند؛ این گزارش ها در چهار قالب گزارش های فصلی، سالیانه، موردی و اجمالی جمع آوری می شوند.

وی گفت: یکی از کارهای صورت گرفته از سوی اداره برنامه ریزی و نظارت معاونت آموزش، نگارش و تعریف واژگان آموزشی این معاونت است که این واژگان هم تدوین نهایی شده و هم در دست چاپ هستند.

مدیر برنامه ریزی، نظارت و مالی معاونت آموزش حوزه بیان داشت: بخش دیگری از فعالیت های این اداره مربوط به استان هاست که بر این اساس، برنامه های ۳۲ مرکز استانی با ارائه ی گزارشات مربوط به برنامه های آموزشی آنها، عملکرد کارکنان آن ها، حق الزحمه اساتید، اضافه شدن اساتید جدید، کمک به تخصیص بودجه آنها و به طور کلی تجمیع مطالبات و مصوبات حوزه های علمیه استان ها و ارائه ی آن ها به مسئولین بالادستی از سوی اداره برنامه ریزی، نظارت و مالی پیگیری می شود.

وی عنوان داشت: از دیگر فعالیت های این واحد، ارائه ی راهکار برای نگارش برنامه های معاونت های مختلف، آموزش معاونین محترم آموزش استان ها در راستای نگارش و اجرای برنامه های مستمر آموزشی در استان های هدف، اولویت بندی برنامه ها و ضرورت سنجی آن ها با توجه به محدودیت های مالی موجود بوده است.

حجت الاسلام میرزانیا در پایان گفت: یکی دیگر از فعالیت های انجام گرفته از سوی این اداره، تولید نرم افزار ثبت و مدیریت برنامه ها و عملکردهای این اداره است که با استفاده از این نرم افزار، گزارشات جمع آوری شده با تمام جزئیات آن ها قابل دسته بندی و در دسترس مسئولین بالادستی قرار می گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha